Tajná služba: ‚Francúzsko na pokraji občianskej vojny. + Biskup Oster: Nijaká Eucharistia pre rozvedených!

Paríž, 20.7.2016 (kath.net/jg) 019 406 – „Francúzsko stojí na pokraji občianskej vojny. Tá by sa mohla vyvolať, keby napríklad migranti podnikli masové sexuálne útoky na ženy, podobne ako na Silvestra v Kolíne.“ Povedal to Patrick Calvar, šéf francúzskej vnútornej tajnej služby DCRI členom komisie francúzskeho parlamentu.

Ďalší teroristický útok by takisto mohol viesť k prudkým reakciám pravičiarov, napísal aj britský denník Express.
Calvar vyjadril obavy, že konfrontácii medzi extrémistickou pravicou a moslimami sa už vyhnúť nemožno. „Mohli by na to stačiť aj jeden či dva útoky. Úlohou DCRI je tomu zabrániť,“ zdôraznil Calvar a dodal: „Európa je vo veľkom nebezpečenstve, extrémizmus rastie všade.“
Richard Dearlove, bývalý vedúci britskej zahraničnej tajnej služby MI6, len nedávno tiež vyjadril obavy, že v Európe nastanú vzbury obyvateľstva, ak vlády migračnú krízu nezvládnu.

Patriarcha varuje: Nikto v Európe nie je bezpečný

IS poslal do Nemecka s utečencami niekoľko stoviek svojich ľudí

Mníchov, 20.7.2016 (kath.net/idea) 019 405 – Hlava Sýrsko-pravoslávnej cirkvi, patriarcha Ignác Aphrem II. Karim z Damasku, varuje pred útokmi teroristickej organizácie „Islamský štát“ (IS) v Európe. V interview pre magazín „Focus“ z Mníchova povedal, že má informácie, „že IS poslal do Nemecka s utečencami niekoľko stoviek svojich ľudí“. „Nikto v Európe nemôže byť bezpečný!“
Na vyriešenie problému teroru v jeho vlasti navrhuje spoluprácu so sýrskym prezidentom Bašarom al-Assadom. „Teroristi sú protivníkmi sýrskej vlády, USA aj Európanov. Prečo by sme sa nemali na porazenie tohto protivníka spojiť?“
„Sýrsky ľud je unavený z vojny. Základom mierovej budúcnosti je oddelenie štátu od náboženstva: Najväčšou obavou kresťanov je moslimská vláda v Sýrii,“ povedal patriarcha. Želá si, aby kresťania v krajinu neopúšťali. Keďže ich však nedokáže chrániť, má pochopenie pre to, že odchádzajú.
Obáva sa tiež, že budú problémy medzi moslimskými utečencami zo Sýrie a Nemcami: „Keď ľudia opustia svoju krajinu, stávajú sa vždy trocha konzervatívnejšími. Keď sa potom pokúšajú iným nanucovať svoje náboženstvo, stáva sa to nebezpečným.“
Sýrska pravoslávna cirkev vznikla v r. 37 po Kristovi, keď bolo založené spoločenstvo v Antiochii, dnešnom Turecku. Zachováva si materinskú reč Ježiša – aramejčinu. Po prapôvodnej jeruzalemskej cirkvi sa považuje za najstaršiu a má na celom svete dva milióny členov. Napríklad v Nemecku ich žije asi 100 000 v 60 farnostiach.

 


Biskup Oster: Nijaká Eucharistia pre rozvedených!

„Nedisponované prijatie Eucharistie neprináša posilnenie,
ale môže človeka dokonca duchovne rozhodne oslabiť – a jeho
stav sa môže ešte zhoršiť! “

Pasov, 21.7.2016 (kath.net) 019 409 -„Niet prístupu ku svätému prijímaniu pre veriacich, ktorí po platnom manželstve žijú v druhom partnerstve s inou osobou. Žijú v stave neustáleho rozporu so svojím platným nerozlučiteľným manželským zväzkom a tým aj v rozpore s eucharistickým tajomstvom, v ktorom sa ich manželský zväzok uzavrel. Cirkev doteraz kontinuálne zastávala náuku, že je to zásadne ťažký hriech a aj pápež František to opakuje v AL napríklad tam, kde spolu so synodálnymi otcami uvádza, že „každé porušenie manželského zväzku odporuje Božej vôli“ (291).“
Poukázal na to bavorský biskup z Pasova Mons. Štefan Oster v „Liste kňazom k pápežskej exhortácii ‚Amoris laetitia‘“ s predbežnými „Orientačnými líniami pre vašu každodennú prax“, ktorý uverejnil aj na svojom blogu. Vyjadruje sa v ňom k dôsledkom exhortácie „Amoris laetitia“, „najmä pre ľudí, ktorí žijú v situáciách, ktoré pápež nazýva ‚iregulárnymi‘“. Pasovský biskup sprístupnil list na blogu v plnom znení. Tento list uverejnil: „výslovne s výhradou, že my v biskupskej konferencii budeme v najbližšom čase iste zápasiť o spoločné smernice – a tie, dúfajme, budeme môcť vydať ako príručku pre všetkých. Takýto dokument potom zrejme tieto usmernenia nanovo upraví.“
Pre ľudí v iregulárnych životných situáciách „rýchla výnimka pri pripustení ku svätému prijímaniu, bez intenzívneho prihliadnutia na situáciu, sprevádzania, integrácie, alebo konfrontácie s hlbšou pravdou Evanjelia, sa nepredpokladá“. Súčasne sa však nepredpokladá ani „rýchly úsudok o ľuďoch v ‚iregulárnych situáciách‘ iba trvaním na zákone, to nikdy. Najmä nie vtedy, keď sa za tým skrýva tajný úmysel duchovného pastiera nebrať na seba námahu sprevádzania týchto ľudí. Potrebujeme duchovnú schopnosť úsudku vo svetle pravdy a lásky Pána a jeho Evanjelia.“
Biskup Oster okrem toho zdôraznil: „A čo už vôbec nepotrebujeme, je demonštratívne vyzdvihovanie ‚výnimiek‘. Rovnako málo potrebujeme nejednotnosť duchovných pastierov, ktorá vedie k tomu, že veriaci môžu príliš rýchlo povedať: ‚No tak idem k susednému farárovi, ten je veľkodušnejší, tam skôr dostanem to, čo chcem.‘ “
Pasovský biskup tiež prehlbuje myšlienku, že Eucharistia spája Krista a jeho Cirkev ako „svadobná hostina ženícha a nevesty“. „Každé sviatostné manželstvo je vložené do tohto nerozlučiteľného zväzku a spodobuje ho svojím spôsobom. Pravdaže v konečnej a ohraničenej forme, ale napriek tomu pravdivo a skutočne.“
Ďalej si biskup kladie otázku: „Robí si dobre ten, čo si eucharistické ‚posilnenie pre slabých‘ jednoducho vezme, alebo si ho nárokuje, hoci v tej chvíli nie je disponovaný?“ A upozorňuje: „Nedisponované prijatie svätého prijímania neprináša nevyhnutne posilnenie“, ale môže človeka „dokonca duchovne rozhodujúco oslabiť“. „To by sme mohli porovnať s bratím veľmi silného účinného lieku, čo však moje choré telo vôbec neznáša – a preto sa môj stav ešte zhorší. Preto cirkevne tak prísna norma nebola formulovaná jednoducho iba proti človeku, ale rozhodne aj pre človeka. A my duchovní pastieri nesieme aj v tomto ohľade zodpovednosť.“ –zg-

Tento obsah bol zaradený v Domáce, Slovania, Správy, Zahraničné, Zo života Cirkvi. Zálohujte si trvalý odkaz.