Čulen o zákaze predsedu BSK zúčastniť sa predstavenia pre študentov: To, čo predviedol, je fašizmus, proti ktorému extrémista Frešo bojuje. + Poslankyňa Grausová a neúspešný kandidát na ombudsmana Anton Čulen sa chceli dostať na antifašistické divadelné predstavenie, v ceste im stál Pavol Frešo

V pondelok (13.2.) si študenti petržalského gymnázia v Bratislave pozreli inscenáciu Slovenského národného divadla Natálka, v ktorom je prezentovaná nejasná metafora, ktorá zobrazuje hákový kríž, pred ktorý je postavená socha Nepoškvrnenej Panny Márie. V súvislosti s jeho prezentovaním študentom v Pezinku bol na Generálnu prokuratúru podaný podnet pre podozrenie zo spáchania trestného činu hanobenia rasy, národa a presvedčenia.

Pondelkové predstavenie si chceli pozrieť aj kandidát na ombudsmana Anton Čulen a poslankyňa Natália Grausová (ĽS NS). Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo ich však na predstavenie nepustil (informovali sme o tom TU).

Samotný predseda BSK Pavol Frešo na naše otázky, prečo sa pred školou nachádzala polícia a prečo nebolo umožnené poslankyni Natálii Grausovej a Antonovi Čulenovi zúčastniť sa predstavenia v škole, keď napríklad Denník N na školské predstavenie prístup mal, Frešo uviedol: “Polícia má za úlohu chrániť verejný poriadok, zdravie a životy ľudí a dodržiavanie zákonov. Predstavenie a následná diskusia boli určené pre žiakov a všetky médiá, ktoré prejavili záujem, mali možnosť sledovať dianie v triede.” O stanovisko sme požiadali aj Antona Čulena, ktorý okrem iného uviedol, že pani riaditeľka do školy vpustila zástupcov viacerých médií, ale kameramana z Tv Orol vyhodila von.

Prečo Vám pán Frešo neumožnil zúčastniť sa predstavenia divadla Natálka na gymnáziu v Petržalke?

Toto, čo predviedol tento extrémistický zástanca bojového ateizmu a ľavicový extrémista pán Frešo, by sa v demokratickej spoločnosti určite stať nemohlo. To je ďalší dôkaz toho, že nám tu vládnu ľavicoví extrémisti a nie demokrati, ktorý v duchu nacizmu bojujú proti údajnému fašizmu.

Ak pán Frešo chcel zo seba urobiť hlupáka pred celým národom, tak sa mu to podarilo priam geniálnym spôsobom. Toto, čo tam predviedol, je ten fašizmus, proti ktorému extrémista Frešo bojuje. Demokracia je pre boľševikov vo vláde len akási zásterka na oblbovanie občanov. Ich skutky ich prezrádzajú.

Pán Frešo si na stredných školách týmto spôsobom začal robiť predvolebnú kampaň na voľby do VÚC aj s podporou MŠ SR. Aby ani poslankyňu NR SR (pani Natáliu Grausovú), ktorá zastupuje občanov Slovenska nevpustili na divadelné predstavenie, ktoré sa hrá v škole a kde je veľmi vážne podozrenie, že tam dochádza k hanobeniu cirkvi, Nepoškvrneného Srdca Panny Márie, vtláčanie politiky do škôl a vymývanie mozgov žiakom, tak to s demokraciou nemá vôbec nič spoločné.

Niečo podobné som zažil počas komunizmu na školách, ale aj na pracoviskách či na vojenčine počas komunistického režimu. Na vojne sa tomu hovorilo politické školenie mužstva. Prebiehalo to tak, že v pondelok vojakov nahnali do miestnosti ktorá sa volala PVS (Politicko výchovná svietnice) a tam im celé doobedie čítali z Leninových spisov, či Marxov kapitál a iné hlúposti, hoci vedeli, že to aj tak nikoho z vojakov nezaujíma. No a toto je ďalší dôkaz toho, že nám tu vládnu neoboľševici, ktorí síce hovoria o demokracii, ale v praxi uznávajú iba diktatúru proletariátu, ktorú majú hlboko zakorenenú v srdci.
Záverečná reč obhajcu jedného z obžalovaných v procese „Natálka“

Ľavicový extrémista pán Frešo týmto počínaním zosmiešnil sám seba, lebo občania už vedia, že jeho rozum nezodpovedá charakteru, že jednoducho klame a zavádza. Tvrdí, že bojuje proti fašizmu a používa na to fašistické metódy. Vyvrátili sme jeho hlavný argument, o ktorý sa tak opieral a do ktorého vkladal takú veľkú nádej. A to tým, že dookola tvrdil, že sme divadelné predstavenie Natálka nevideli, a tak ho teda nemôžeme kritizovať a verejne nás vyzýval aj s vedením SND, aby sme si ho prišli pozrieť. No a keď sme ho prekvapili a naozaj sme sa na to predstavenie prišli pozrieť priamo do školy, kde dochádza k vymývaniu mozgov študentov gymnázia, tak nám s pani poslankyňou Natáliou Grausovou aj za asistencie polície a vedenia školy zabránil všetkými možnými spôsobmi dostať sa do priestorov školy, kde prebiehalo divadelné predstavenie. Tým vlastne iba sám seba usvedčil z extrémizmu a fašizmu, ktoré svojimi skutkami presadzuje. To dokazuje, že naše podozrenia sú viac ako oprávnené a že sa tam deje niečo nekalé.

Ja som napríklad nikdy nevidel koncentračný tábor, plynovú komoru, ani USA, Afriku, či Austráliu a predsa netvrdím, že genocída Arménov, Židov, kresťanov alebo hladomor na Ukrajine sa neudial, alebo iné kontinenty ako Európa neexistujú, lebo som ich nevidel nijako inak iba vo filme, či na fotkách.

Zúčastníte sa predstavenia v SND, na ktoré Vás pán Frešo pozval?

Ja som povedal tomuto extrémistickému zástancovi bojového ateizmu pánovi Frešovi, že ak mi nedovolia, aby som si mohol pozrieť, ako prebieha divadelné predstavenie Natálka aj s diskusiou na škole, tak sa nezúčastním ani divadelného predstavenia v SND, na ktoré ma dookola pozýval.

Už to, že nás na toto divadelné predstavenie v gymnáziu na Pankuchovej nevpustili, je jasným dôkazom toho, že divadlo hrané v školách sa hrá podľa úplne iného scenára ako to, na ktoré nás pozývajú do SND. Ak by tam nebol žiaden rozdiel, tak by nás divadelné predstavenie Natálka nechali pozrieť aj v školskom prostredí, ktoré kritizujeme.

Je tu veľké podozrenie, že si pán Frešo takto robí svoju predvolebnú kampaň na župana, aby si zaistil hlasy prvovoličov. Ja som napokon tiež podal trestne oznámenie na divadelné predstavenie, ktoré sa hralo na strednej škole v Pezinku a nie v SND.

Ako si vysvetľujete prítomnosť polície pred školou?

Prítomnosť polície je kulisa, ktorú ľavicoví extrémisti používajú na oblbovanie občanov, aby zakryli svoje „fašistické“ maniere (Hitler hlásal národný socializmus, nie fašizmus, ale to extrémista Frešo asi ani nevie), aby naopak z iných urobili zločincov.

Dnes keď už je faktom, že polícia šikanuje, zastrašuje a terorizuje okrem členov ĽSNS aj kňazov svojimi „návštevami“, musíme byť pripravení na všetko. Ale musím povedať, že páni policajti na Pankuchovej do tejto Frešovej predvolebnej kampane na voľby do VÚC nijako nezasiahli a len sa prizerali, čo z ich strany oceňujem.

Je mi ľúto najmä detí, ktoré pochádzajú z veriacich rodín a zrejme ich nasilu nahnali do miestnosti, aby si pozreli toto ideologické divadlo. Pýtal som sa aj pani riaditeľky, či upozornila pred divadelnou inscenáciou deti na to, že ak je to v rozpore s ich svedomím a nepáči sa im hanobenie cirkvi a Nepoškvrneného Srdca Panny Márie, tak sa divadelnej inscenácie nemusia zúčastniť, no nijako mi neodpovedala. Výhrada svedomia je to posledné, o čom by deťom v škole dnes hovorili. Aj tu je vidieť, aké dôležité je to, aby táto čiastková zmluva, ku ktorej sa vláda SR zaviazala, že ju ratifikuje, bola aj prijatá aj ratifikovaná. Vo videu je vidieť aj to, ako pani riaditeľka do školy vpustila zástupcov viacerých médií, ale kameramana z Tv Orol vyhodila von (informovali sme TU).

Na druhej strane mi je ale nesmierne ľúto, že KBS urážanie Nepoškvrneného Srdca Panny Márie a Matky Božej nijako neprekáža a tvária sa, že o ničom nevedia. Mlčia aj vo veci psychického terorizovania kňazov, ako sú pán profesor Milan Ďurica a Vdp. Ján Košiar a protizákonného postupu NAKA proti členom ĽSNS. Kto sa potom zastane arcibiskupa Stanislava Zvolenského, keď si policajti prídu aj pre neho, keď on v takýchto závažných veciach mlčí? Od skutočných pastierov by som očakával trocha viacej, ako to čo prezentoval hovorca KBS.”

http://www.hlavnespravy.sk/culen-o-zakaze-predsedu-bsk-zucastnit-sa-predstavenia-pre-studentov-to-co-predviedol-je-fasizmus-proti-ktoremu-extremista-freso-bojuje/898301

 

Poslankyňa Grausová a neúspešný kandidát na ombudsmana Anton Čulen sa chceli dostať na antifašistické divadelné predstavenie, v ceste im stál Pavol Frešo

V bratislavskom gymnáziu hrali herci antifašistické predstavenie s názvom Natálka. V budove gymnázia sa však prekvapivo objavila poslankyňa Kotlebovej strany ĽSNS Natália Grausová a neúspešný kandidát na ombudsmana Anton Čulen, ktorý v minulosti v tomto gymnáziu vyučoval.

Spomínané divadelné predstavenie je o dvojročnom rómskom dievčatku, ktoré sa dostalo do problému s neonacistami. Tí jej spôsobili ťažké popáleniny. V tomto predstavení vystupuje aj herečka Judit Bárdos, či moderátor Marek Koleno. Predstavenie má šíriť osvetu o extrémizme. Scénka sa však stala kontroverznou v momente, keď sa v predstavení objavila socha Nepoškvrnenej Panny Márie a v jej pozadí bol načrtnutý hákový kríž, čo malo podľa mnohých evokovať, že túto ústrednú postavu kresťanstva a kresťanstvo ako také treba spájať s fašizmom a extrémizmom.

Na základe toho sa aj Kotlebovci obávajú, že účelom tohto divadelného predstavenie, je ”vymývať” študentom mozgy, a práve preto sa ho chceli zúčastniť. V ceste im však stal župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, ten im povedal, že predstavenia sa nemôžu zúčastniť, pretože sa ich ľudia boja.

Frešo sa snažil Kotlebovcom vysvetliť, že na predstavenie na gymnáziu nebudú vpustení, ale sú pozvaní na to isté predstavenie, ktoré však bude v Národnom divadle.

Čulenovi sa to však nepáči: “Ja som podal trestné oznámenie, kvôli tomu, čo sa hralo na školách, nie to čo bolo v divadlách. Mňa zaujíma to, čo prezentujete deťom na školách,” vysvetľuje Anton Čulen.

“Vy ste podali trestné oznámenie na hru, ktorú ste nevideli. Je to úplne rovnaké, ako keby ste podali trestné oznámenie na knihu, ktorú ste nečítali,” zareagoval Frešo na Čulenove slová.

Počas ich menšej výmene názor, Anton Čulen vyhlásil, že ľudia sa boja práve Freša, pretože je ”ľavicový extrémista,” a ”vymývač mozgov.”

O stanovisko sme požiadali aj samotného predsedu BSK Freša. Na otázky prečo sa pred školou nachádzala polícia a prečo nebolo umožnené poslankyni Grausovej a pánovi Čulenovi zúčastniť sa predstavenia v škole, keď napríklad Denník N na školské predstavenie prístup mal, Frešo uviedol: “polícia má za úlohu chrániť verejný poriadok, zdravie a životy ľúdí a dodržiavanie zákonov. Predstavenie a následná diskusia boli určené pre žiakov a všetky médiá, ktoré prejavili záujem, mali možnosť sledovať dianie v triede.”

Video k článku:

Samuel Poništ
http://www.hlavnespravy.sk/poslankyna-grausova-a-neuspesny-kandidat-na-ombudsmana-anton-culen-sa-chceli-dostat-na-antifasisticke-divadelne-predstavenie-v-ceste-im-stal-pavol-freso/898226

 

SND, Matica slovenská, Konferencia biskupov Slovenska a Chmelár sa vyjadrili k metafore sochy Panny Márie pred hákovým krížom

Slovensko národné divadlo na svojom portáli zverejnilo stanovisko k inscenácii Natálka, keďže na Generálnu prokuratúru Slovenskej republiky (GP SR) bol podaný podnet pre podozrenie zo spáchania trestného činu hanobenia rasy, národa a presvedčenia. Dôvodom je scéna z inscenácie Natálka, ktorú herci predviedli aj na Gymnáziu v Pezinku. V samotnej inscenácii je na tabuli nakreslený hákový kríž, ktorý je prekrytý kresťanskou sochou Nepoškvrnenej Panny Márie (informovali sme TU).

„V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom a o. z. Living Memory vznikol projekt Natálka ako reakcia na povolebné obdobie, keď sa do parlamentu dostali ľudia s extrémistickým myslením. Našou snahou bolo vytvoriť dielo, ktoré bude priamo v prostredí mladých ľudí na školách hovoriť o netolerancii a extrémizme a vytvoriť tým predpoklad na diskusiu študentov s odborníkmi na túto tému. Pretože pociťujeme absenciu diskusie s mladými ľuďmi, ktorí môžu byť pod vplyvom netolerantného myslenia,“ uvádza sa v stanovisku.

V stanovisku sa zároveň píše, že „v žiadnom prípade nejde o útok na kresťanské myslenie. Práve naopak. Zmyslom projektu je vytvoriť priestor na uvažovanie o tolerancii a láske k blížnemu. Ak niekto podal podnet na Generálnu prokuratúru SR, tak sa snaží toto predstavenie zdiskreditovať a zastaviť. Domnievame sa, že cieľom takéhoto konania môže byť iba to, aby sa inscenácia plná viery v Boha a dobro, nedostala tam, kam patrí. Medzi mladých ľudí. Predpokladáme, že ďalším dôvodom je zastrašiť učiteľov jednotlivých škôl, aby projekt Natálka do škôl nepozývali.“

„Divadlo sa vyjadruje v metaforách. Ak vám vtrhne do bytu zlodej a zdehonestuje váš byt nápismi a hákovým krížom, tak ho zdehonestuje, či už ste kresťan, žid alebo človek iného vierovyznania. A táto inscenácia je o zničení veriacej rodiny extrémistami. Toto predstavenie sa nedá hodnotiť na základe jednej fotografie,“ uvádza v stanovisku Roman Polák, riaditeľ Činohry SND, ktorý na tlačovej konferencii tiež uviedol, že „celý význam metafory je o tom, že do bytu vtrhnú neonacisti, namaľujú hákové kríže, matka sa modlí k Panenke Márií a dá ju na svoje miesto, za ktorým je už hákový kríž. Je to nádherná metafora o tom, že viera v Boha skrze Matku Božiu prekryje zlo.“

Dramaturgička inscenácie Miriam Kičinová však Cagáňovi vysvetlenie Poláka prvotne neuviedla. Ešter pred podaním podnetu na GP SR po sérii vyhýbavých odpovedí na otázku, aká motivácia viedla tvorcov tejto hry k spojeniu sošky Nepoškvrnenej Panny Márie so symbolom hákového kríža, Cagáňovi položila protiotázku či nevie, že na čele Slovenského štátu stál katolícky kňaz. Podľa Cagáňa tým zrejme myslela Mons. Jozefa Tisa. Následne Kičinová dodala, že napriek tomu v tejto inscenácii nejde o podsúvanie takejto spojitosti.

Chmelár: Sugestívnym spôsobom zvýraznili absurdnosť doby totalitárneho klerikálneho režimu

Ako sa však zdá, postavenie sochy Nepoškvrnenej Panny Márie pred hákový kríž chápe historik Eduard Chmelár odlišne, ako ho prezentoval riaditeľ Činohry SND Polák. Chmelár, ktorý sa predstavenia na gymnáziu v Pezinku tiež zúčastnil, totiž na sociálnej sieti zverejnil stanovisko, v ktorom sa uvádza: „opäť sme tu svedkami snáh o cenzurovanie umeleckého prejavu (podobne ako v prípade zásahu banskobystrického župana Kotlebu, ktorý nechal mocensky ukončiť divadelné predstavenie).“

Ďalej píše: „Umelci majú právo vyjadrovať sa v hyperbolách a symboloch. Navyše v tomto kontexte dosť presných. Niekto sa nám tu totiž pokúša prehlušiť fakt, že Tisov fašistický štát (a pripomeňme: Hitlerov satelit, s ktorým mal podpísanú ochrannú zmluvu, ktorá ho fakticky zbavovala suverenity) bol postavený na totalitárnom režime, ktorý sa opieral o moc katolíckej cirkvi. Fotografií kolaborujúcich a hajlujúcich kňazov a biskupov je toľko, že toto spojenie môže popierať len absolútny ignorant alebo nehanebný luhár. Ja nemôžem za to, že sa slovenská katolícka cirkevná hierarchia s týmto faktom doteraz odmieta vyrovnať a bagatelizuje zločiny svojich pohlavárov z rokov 1939 – 1945, ale táto symbolika je úplne na mieste,“ dodáva.

Socha Nepoškvrnenej Panny Márie umiestnená pred

Aby čitatelia jeho stanovisko k metafore inscenácie pochopili jasne, zhrnul to nasledovne: „Podčiarknuté sčítané: k zneužitiu kresťanských symbolov na šírenie fašistickej propagandy došlo počas vojnového štátu, nie počas pondelkového divadelného predstavenia. Herci sa nijakým spôsobom nedotkli Panny Márie, len sugestívnym spôsobom zvýraznili absurdnosť doby totalitárneho klerikálneho režimu.“

Konferencia biskupov Slovenska a Matica slovenská

Čo teda chceli umelci prvotne metaforou sochy Panny Márie pred hákový kríž študentom povedať? Z rôznych stanovísk to zatiaľ ešte stále nie je zrejmé.

O stanovisko k uvedenej problematike sme tiež požiadali aj Konferenciu biskupov Slovenska. „Predstavenie som nevidel, nepoznám zámer autorov a na primerané posúdenie, žiaľ, nemám dostatok informácií,“ uviedol hovorca biskupov Marek Kramara.

Predstavitelia Matice slovenskej však majú rovnaký názor ako Igor Cagáň, ktorý v tejto veci podal podnet na GP SR. Podľa Viliama Oberhausera, prvého podpredsedu Matice slovenskej, ide o poškodzovanie kresťanov, a preto chce Matica zastaviť rozbehnutú aktivitu a vyvodiť dôsledky voči zodpovedným.

Podľa dostupných informácií si dnes inscenáciu Natálka majú pozrieť študenti na bratislavskom gymnáziu v Petržalke. Dňa 6. marca je predstavenie naplánované na SPŠ Strojníckej v Bratislave a 13. marca na SOŠ, tiež v Bratislave.

http://www.hlavnespravy.sk/snd-matica-slovenska-konferencia-biskupov-slovenska-a-chmelar-sa-vyjadrili-k-metafore-sochy-panny-marie-pred-hakovym-krizom/897446

Tento obsah bol zaradený v Domáce, Slovania, Správy, Zahraničné, Zo života Cirkvi. Zálohujte si trvalý odkaz.