Podobnosť čisto náhodná: Mediálna poprava kňaza M. Čajku v apríli 2017 a poprava kňaza Š. Poláka v októbri 1987. Alebo: Leninoví bratranci znovu v akcii

ĽSNS je jediná strana na Slovensku, kde sa členovia modlia spolu s kňazmi modlitbu „Otče náš“. A práve to sa bolševikom nepáči…. Dráždi ich to ako býka červená farba

Na video kňaza, ktoré šokovalo Slovensko, sa pozreli odborníci. Ich názor je jasný
Historik vidí vo videu gréckokatolíckeho kňaza Čajku analógie so Slovenským štátom.

Kontroverzný kňaz Miroslav Čajka svojimi videami šokoval Slovensko. Historik v tom vidí analógiu s Tisovým Slovenským štátom.

Kým Hitlerovi kňazi boli exkomunikovaní, dnes cirkev previnilcom zakazuje iba facebook a youtube.

„Jozef Tiso bol vôbec prvý kňaz, ktorý sa stal prezidentom. Tak isto aj ďalší kňazi pôsobili ako poslanci v parlamente. Cirkev mala počas vojnového Slovenského štátu veľkú moc. To sú dôvody, prečo môže nostalgia za Tisovými časmi pretrvávať,“ myslí si historik z Historického ústavu SAV Miloslav Szabó.

Historik vidí vo videu gréckokatolíckeho kňaza Čajku analógie. Miloslav Szabó študuje pôsobenie takzvaných „fašistických“ kňazov počas Tisovho Slovenského štátu. V niektorých prípadoch sa dnes opakuje podobný scenár.

„Kňazov, ktorý šírili fašistickú ideológiu cirkev exkomunikovala. Proti Hitlerovi sa postavil aj Pápež. Dnes za svojskú obhajobu extrémizmu kňazovi nariadili opustiť sociálne siete. Namiesto Facebooku a Youtubu sa má teda radšej sústrediť na modlitby,“ vysvetlil cirkevný analytik Imrich Gazda.

Nabádanie, či podpora extrémizmu, alebo politizovanie počas kázní je podľa cirkevného analytika neprípustné.


http://www.tvnoviny.sk/domace/1865076_na-video-knaza-ktore-sokovalo-slovensko-sa-pozreli-odbornici-ich-nazor-je-jasny

 

Kontroverzný kňaz šokuje Slovensko: „Najväčším extrémistom bol Ježiš Kristus“
Kňaz Miroslav Čajka viedol modlitbu po boku Mariana Kotlebu počas osláv vzniku Slovenského štátu.

Internetom sa šíri šokujúce video. Katolícky kňaz označil Luciu Žitňanskú a Roberta Fica za antikristov. Prekáža mu takzvaný protiextrémistický zákon. Video už na sociálnej sieti videlo vyše 42-tisíc ľudí.

Boh podľa katolíckeho kňaza Miroslava Čajku extrémizmus nikdy nezakázal. Vo videu sa zamýšľa nad tým, prečo ho teda zakazujú svetské zákony, akým je u nás protiextrémistická novela z pera Lucie Žitňanskej.

„Väčšina našich vládnucich (…) chcela by nás presvedčiť, že extrémizmus je jednoducho zlo, zločin, hriech. Nuž pozrel som sa do desiatich Božích prikázaní. (…) Jedenáste prikázanie ‘Nebudeš extrémista’ som tam nenašiel. Boh extrémizmus nezakazuje,“ hovorí kňaz vo videu.

Najväčším extrémistom všetkých čias je podľa redemptoristu Čajku Ježiš Kristus. Od vyjadrení kňaza sa jeho nadriadení dištancujú. Videá mu nariadili stiahnuť. Napriek tomu, že tak na svojich profilových stránkach urobil, internetom sa jeho „posolstvá“ šíria ďalej.

Časť cirkvi podporuje Mariana Kotlebu. Zistil to aktivista Ján Benčík. Všimol si aj Čajkove politické aktivity. 14.marca na banskobystrických oslavách vzniku Slovenského štátu po boku Mariana Kotlebu práve on viedol modlitbu.

Kňaz, redemptorista nie je jediný, kto v cirkvi podporuje návrat k Tisovmu Slovenskému štátu. Aktivista tým vysvetľuje aj silnejúcu podporu Kotlebovej strany – Naše Slovensko. Kňaza Čajku sme sa pokúsili osloviť. Nereagoval na telefonát, ani na zvonenie u neho doma.

http://www.tvnoviny.sk/domace/1864911_kontroverzny-knaz-sokuje-slovensko-najvacsim-extremistom-bol-jezis-kristus

 

Výročie vraždy kňaza Štefana Poláka

V nedeľu 7. októbra (2012) uplynie 25 rokov od vraždy rímskokatolíckeho kňaza Štefana Poláka (na obr.), ktorý pôsobil v Borovciach pri Piešťanoch.

BRATISLAVA 5. októbra (WEBNOVINY) – Ako povedal dnes pre agentúru SITA historik Ústavu pamäti národa Pavol Jakubčin, jeho násilná smrť patrí do skupiny dodnes nevyšetrených záhadných úmrtí, vrážd a útokov na kňazov, ktorých sa v bývalom Československu odohralo v 70-tych a 80-tych rokoch viacero.
Štefan Polák bol za kňaza vysvätený v roku 1974, vo svojich 34 rokoch. V Borovciach pôsobil ako administrátor farnosti od roku 1981. Tu bol na fare v noci zo 7. na 8. októbra 1987 po brutálnom bití a týraní zavraždený. Utýrané telo mŕtveho kňaza našli 8. októbra jeho farníci. Rukami a nohami bol priviazaný o radiátor, ústa mal prelepené lepiacou páskou. Ležal v kaluži krvi, ktorou sa zadusil. Na tele boli znaky po bití a bodné rany. „Pitva ukázala, že následkom silných úderov do oblasti pásu mal odtrhnuté obličky,“pripomenul Jakubčin.Prípad začala okamžite vyšetrovať kriminálna polícia i Štátna bezpečnosť (ŠtB). Podľa Jakubčina práve príslušníci Štátnej bezpečnosti Polákovi, najmä pre jeho aktívne pastoračné pôsobenie a priame kontakty so Svätou stolicou, v posledných rokoch pred smrťou znepríjemňovali život. Vyšetrovanie vyústilo do nájdenia páchateľa, za ktorého bol označený dnešnými slovami ´bezdomovec Ladislav Macháč.

Ten bol vo februári 1989 aj odsúdený na 13 rokov odňatia slobody, ale v októbri 1989 bol spod obžaloby oslobodený. Skutočný vrah tak zostal neznámy.Zmena režimu prinášala podľa historika nádej na spravodlivé prešetrenie vraždy. Po roku 1989 bol celý prípad opäť otvorený trikrát. „Napriek viacerým novým skutočnostiam, ktoré obnovené vyšetrovania priniesli, nedokázali vyšetrovacie orgány postaviť skutočného páchateľa pred súd. Navyše, pôvodne obvinený Ladislav Macháč bol v roku 1993 nájdený mŕtvy pri železničnej trati. Údajne vypadol z vlaku,“ konštatoval Jakubčin. Zatiaľ posledné obnovenie vyšetrovania inicioval v roku 2007 Ústav pamäti národa. Tento podnet na Generálnu prokuratúru, podobne ako všetky ostatné podnety z ÚPN, však zostal podľa Jakubčina bez výsledku.
Historikovi sa zdá, že v slovenskej spoločnosti ešte nedozrel čas (a najmä vôľa) na úplné vyšetrenie zločinov, ktoré sa udiali v období komunistickej vlády. „Ak však ako spoločnosť nie sme schopní potrestať nedávne zločiny, je otázne, či dokážeme potrestať tie súčasné,“ vyhlásil.

Dňa 7. októbra 1987, na sviatok Panny Márie, zavraždili kňaza Štefana Poláka

Nápis na hrobe kňaza Štefana Poláka: „Dobrý boj som bojoval, vieru som si zachoval“ (Tim 4, 7)

Obeta na prahu slobody
Prípad tejto vraždy na prahu slobody, keď sa u nás sledovali všetky známe prípady porušenia ľudských a náboženských práv, bol nezmyselným a krutým aktom vyhrážky aktívnym duchovným na Slovensku.

Smrť Štefana Poláka (na obr.) môžeme posudzovať v dvoch rovinách: a to kriminalisticko-justičnej i politickej a v rovine duchovnej a cirkevnej. My sa zameriame na aspekty duchovné. Nie je v našej kompetencii, možnostiach a nakoniec ani v záujme riešiť to, čo mohli a mali vyšetriť v ponovembrových rokoch demokraticky zvolené štátne orgány i polícia. Sme toho presvedčenia, že duchovný aspekt smrti Štefana Poláka v pohľade nielen spätnom, ale aj na súčasné udalosti, odhaľuje súvislosti a spojitosti oveľa vyššie než súvislosti kriminalisticko-právne. Preto sme sa rozhodli, že uverejníme upravený výber zo samizdatovej publikácie, ktorú ešte pred pádom komunistického režimu napísal bližšie neuvedený autor pod názvom „Spomienke kňaza Štefana Poláka“.

Veríme, že obsah tohto materiálu vám k osobe a obeti kňaza Štefana Poláka poskytne oveľa väčšie pochopenie než dohady, vyšetrovania, dokumenty alebo v neposlednom rade aj tajomné mlčanie kompetentných, svedkov i vinníkov.

http://www.magnificat.sk/2011/10/dna-7-oktobra-1987-na-sviatok-ruzencovej-panny-marie-zavrazdili-knaza-stefana-polaka/

Ilustračný film (ČT) podobnej vraždy vdp Ing. Přemysla Coufala

http://www.magnificat.sk/aktualne-vyrocie-vrazdy-knaza-stefana-polaka/

Tento obsah bol zaradený v Domáce, Slovania, Správy, Zahraničné, Zo života Cirkvi. Zálohujte si trvalý odkaz.