Zničia novodobý barbari aj stavby, ktoré Keltom vybudovali Rimania na Bratislavskom hrade?

Vážené dámy a páni!

Počas archeologických vykopávok sa v hradnom priestore našli jedinečne pamiatky z keltských dôb. Zachovali sa tu dvetisíc rokov staré múry, fragmenty zdobenej dlážky, ucelená liata dlážka, interiérová omietka. Výskum odkryl vzácne zlaté a strieborné keltské mince, rímske mince z 1. storočia p. n. l. a ďalšie artefakty.

V každom prípade sa odhalil unikát, ktorý máme na Slovensku a to konkrétne v areáli Bratislavského hradu. Jedná sa o pamiatku, ktorá sa nachádza na našom území a tak by sme si mali tento nález vážiť, uchovať a zviditeľniť. Akú minulosť máme a aký vzácny nález máme nám povedia archeológovia po odkrytí náleziska.
Bratislavsky hrad po rekonstrukcii
Predchádzal výstavbe garáží dôkladný archeologický prieskum? Vieme a máme vedomosti o prieskume na výstavbu garáži? Podzemne garáže sa v areáli hradu vybudujú?

Ak by sa v areáli bratislavského hradu vybudovali garáže, bola by to nielen celoeurópska, ale priam celosvetová rarita. Ja nepoznám žiadne hlavne mesto v Európe, kde by sa postavili garáže v areáli hradu. Vy poznáte?
Zámok Schönbrunn vo Viedni dokonca parkovanie riešil tak, ze zobral z cesty – je to hlavný obchvat mesta – jeden prúd po dĺžke pred hlavným vchodom areálu Schönbrunn a vytvoril parkovisko pre autobusy na podporu turistiky a cestovného ruchu. Nevybudovali sa garáže v areáli Schönbrunn pre zamestnancov parlamentu.

Pamiatka sa nachádza na našom územi a preto je potrebne si ju zachovať.
Pán Ľuboš Peller mi pripomína likvidátorov histórie pri zmene režimu v štátoch. Všetko treba zničiť čo bolo v minulom storočí, v minulom režime. Vyhadzovať z okien nábytok, obrazy a páliť knihy – no proste všetko zdevastovať, zbúrať, rozbiť. Zničiť minulosť a históriu národa. Teraz v tejto dobe sa používa bager.

Chýba mi v texte meno autora, meno organizátora na program a termín stretnutia. Program pochodu, požiadavky na záchranu pamiatok a zastavenie výstavby garáži a takouto formou podporiť občiansku iniciatívu SOS Bratislavský hrad. Nie výkrik, že: “Tak dvihnite zadky, pustite myšky od PC, pustite ovládače a poďte s nami do ulíc! Veď nám neničia len minulosť, ale aj budúcnosť tohto mesta!”

Architekti, archeológovia, reštaurátori a aktivisti okolo združenia SOS Bratislavský hrad to chcú zvrátiť a navrhli vyhlásenie dvetisíc rokov starých stavieb za národné kultúrne pamiatky Slovenska a Slovenského národa. Požiadavka Slovenského národa je, že stavbu treba zastaviť a nechať prebiehať výskum na hradnom vrchu. To snáď úrady nemyslia vážne, že požiadavky, návrhy a potreby zamestnancov parlamentu Slovenska, maju väčšiu váhu, ako 2000 rokov staré stavby Keltov, ktoré postavili Rimania a sú dôkazom a dokladom vysokej úrovne vyspelosti ľudí žijúcich na tomto území.

Dávam do pozornosti ukážku, že ako sa pristupuje vo Švajčiarsku k národnej pamiatke a k histórii Švajčiarskeho národa. Samozrejme rokovanie a schválenie tohoto projektu bolo na úrovniach predstaviteľov Kanton Zürich a kompetentných úradov.

Tato historická budova ma o 2000 rokov menej a preto nerozumiem postoju kompletných na Slovensku. Veď v spolupráci viacerých odborníkov a to archeológov, historikov, výskumníkov už táto” unikátna stavba storočia” mala byť dávno zastavená.

22. mája 2012: Vo švajčiarskom Zürichu nedávno po špeciálne vytvorených koľajniciach presúvali celú veľkú historickú budovu továrne Oerlikon. Budovu starú viac ako 120 rokov, ktorá vážila len odhadom niečo viac ako 6000 ton, museli presťahovať, alebo zbúrať. Hoci jednoduchšie by bolo budovu zbúrať, rozhodli sa pre oveľa viac nákladný a riskantný krok. Pod základy inak veľmi pevnej a odolnej budovy vysokej historickej hodnoty nainštalovali špeciálne koľajnice.

V Zürichu presťahovali 6000 tonovú historickú budovu po koľajach

22. mája 2012: Vo švajčiarskom Zürichu nedávno po špeciálne vytvorených koľajniciach presúvali celú veľkú historickú budovu továrne Oerlikon. Budovu starú viac ako 120 rokov, ktorá vážila len odhadom niečo viac ako 6000 ton, museli presťahovať, alebo zbúrať. Hoci jednoduchšie by bolo budovu zbúrať, rozhodli sa pre oveľa viac nákladný a riskantný krok. Pod základy inak veľmi pevnej a odolnej budovy vysokej historickej hodnoty nainštalovali špeciálne koľajnice. Samozrejme, že časť budovy musela byť narušená, najmä pre komplikovanú inštaláciu podpier, ktoré mali držať budovu najmä pri základoch spolu, najmä aby sa nerúcalo murivo a statika. Po spustení sťahovania sa nakoniec posúvala len približne pár centimetrov za minútu, zo začiatku ešte pomalšie. Nakoniec budovu presunuli o niekoľko desiatok metrov ďalej. Prekážala totiž v plánovanom rozširovaní železničnej trate a jediný smer, kadiaľ by to bolo možné, bol práve tam, kde kedysi stála táto budova bývalej továrne, ktorú dnes využívali rôzni podnikatelia na prevádzky kaviarní, skladov a podobne. Ide o jednu z najväčších budov, ktoré kedy boli takýmto spôsobom presúvané.

Technicky je to možné
Pri správnom meraní, dobrej spolupráci viacerých odborníkov a dobrých výpočtoch je možné bez vážnejších následkov budovu presunúť. V tomto prípade presťahovanie uľahčoval fakt, že budova je úzka a dlhá. Síce zaberá veľkú plochu a je stavaná do výšky, no jej posun nebol pre jej tvar až tak problematický a nakoniec posúvala sa len o 60 metrov. V USA je dokonca bežné presúvanie celých budov. Menšie domy je dokonca možné sťahovať podobne, ako nábytok. Sú na to špeciálne vozidlá, kde však vzniká výrazný problém s elektrickým vedením, stĺpmi, semaformi a podobne. V tomto prípade sa sťahovanie komplikuje a zároveň predražuje.

Čítajte viac TU:

http://zaujimavosti.net/pikosky-zaujimavosti/v-zurichu-prestahovali-6000-tonovu-historicku-budovu-po-kolajach/

Zora Kosiba
Zürich

Tento obsah bol zaradený v Domáce, Slovania, Správy, Zahraničné, Zo života Cirkvi. Zálohujte si trvalý odkaz.