Absurdnosti rodovej rovnosti: Neuveríte, aká reklama musí byť z obrazoviek stiahnutá! +V Čechách pomáhajú pripraviť nový zákon o odoberaní detí nórski sociálni pracovníci z Barnevernetu

“Ona bude hľadať nežnosť, on dobrodružstvá”. Reklama na plienky Huggies je údajne sexistická a propaguje rodové stereotypy, na obrazovkách ju už Taliani neuvidia

Plienky značky Huggies prišli na trh v Taliansku s novinkou – dvoma druhmi plienok, ktoré sú vyvinuté špeciálne pre dievčatá a chlapcov. Okrem poukázania na ich funkčnosť z hľadiska fyzických rozdielov medzi bábätkami mužského a ženského pohlavia reklama hovorí aj o psychosociálnych rozdieloch, ktoré sú medzi opačnými pohlaviami badateľné už v útlom veku. To, čo sa nám zdalo normálne a prirodzené, je však podľa propagátorov rodovej rovnosti “tendenčným a stereotypným”. Reklama na nový typ plienok vyšla len pred pár dňami, a priazni verejnosti sa tešila príliš krátko.


Reklama sa vľúdne prihovára rodičom, pričom hovorí o charakteristických rozdieloch medzi dievčatami a chlapcami, ktoré môže pri výchove postrehnúť každý rodič:

“Ona bude myslieť na to, ako sa prikrášliť, on zasa bude chcieť dať gól. Ona bude hľadať nežnosť, on dobrodružstvá. Ona bude chcieť oporu, on ťa zasa bude vyhľadávať. Tak maličkí a tak rozdielni”. Tieto slová údajne podporujú zaužívané rodové stereotypy, ktoré, naopak, je treba rúcať, ako hovoria propagátori gender ideológie. Tá má totiž za cieľ vykoreniť tradičné predstavy o tom, že ženské pohlavie korešponduje so ženským rodom a nejakým typickým ženským správaním, obdobne mužské s mužským.

Liberálni aktivisti, ktorí rozbehli petíciu na stránkach www.change.org, dali Inštitútu pre reguláciu reklamy podnet na jej stiahnutie, pričom argumentujú, že “reklama mieša anatomické rozdiely s rozdielmi, ktoré nastolila kultúra. Žiadame, aby reklama bola okamžite stiahnutá a nahradená reklamným spotom, ktorý bude vysvetľovať užitočnosť inovácie tohto typu plienok bez odvolávania sa na kultúrne stereotypy.”

Reakcia Inštitútu nemohla byť iná než v súlade s konformizmom rodovej rovnosti a aktivistom dala za pravdu. Podľa neho táto reklama porušuje články Kódexu pre komerčnú reklamu, konkrétne tie, ktoré sa týkajú “morálnych, občianskych či náboženských predstáv a dôstojnosti osoby, detí a dospievania”. Inými slovami, o rozdieloch medzi dievčatami a chlapcami sa nesmie hovoriť.

Verejnosť ostala týmto krokom štátnej inštitúcie prekvapená a spustila sa petičná kampaň na podporu spoločnosti Huggies, ktorú organizuje talianska odnož francúzskeho hnutia odporu Manif Pour Tous (Manifestácia pre všetkých).

Marína Kovačičová

http://www.hlavnespravy.sk/absurdnosti-rodovej-rovnosti-neuverite-aka-reklama-musi-byt-z-obrazoviek-stiahnuta/632726

V Čechách pomáhajú pripraviť nový zákon o odoberaní detí nórski sociálni pracovníci z Barnevernetu
„Nórska sociálna služba Barnevernet má v Čechách povesť asi ako ŠtB.“ toto je konštatovanie týždenníka Týden

Kauza odobratých detí Evy Michalákovej bola v Českej republike široko medializovaná a tým sa do povedomia verejnosti dostali praktiky a problémy v súvislosti so sociálnou službou Barnevernet. Prezident Miloš Zeman dokonca prirovnal činnosť Barnevernetu k nacistickému programu na prevýchovu detí Lebensborn. Praha bola tiež jedným z miest, kde sa konala v rámci celoeurópskeho protestu proti praktikám Barnevernetu, demonštrácia pred nórskou ambasádou.

Stop Berneverent
Veci sa medzitým pohli aj v samotnom Nórsku. Pätica nórskych odborníkov medzi ktorými sú vedúci projektu Elvis Nwosu, advokátka Thea Totland, psychológ Einar C. Salvesen, poradkyňa v oblasti ľudských práv a zároveň bývalá členka Európskeho súdu pre ľudské práva Gro Hillestad Thune a vedúca výskumu Strediska trvalo udržateľného rozvoja na Univerzite v Oslo Nina Witoszek, odovzdala nórskej vláde petíciu vyjadrujúcu znepokojenie nad praktikami Barnevernetu.

Zdá sa však, že táto negatívna reputácia nórskej sociálnej služby vôbec neprekáža českým úradom. Podľa odhalenia týždenníka Týden, sú to práve nórski sociálni pracovníci, ktorí sa podieľajú na príprave českého zákona o podpore ohrozených rodín. Tento zákon má určiť nové pravidlá odoberania detí a starostlivosť o ne. Úradníci z českého ministerstva práce a sociálnych vecí sú školení nórskymi úradníkmi, ktorí ich zoznamujú s nórskym systémom.

Ministerstvo sa síce háji tým, že sa pri príprave zákona inšpiruje aj v iných krajinách, nielen v Nórsku, ale na otázku týždenníka Týden, či prebehlo školenie so sociálnymi pracovníkmi aj z iných krajín, odmietol hovorca ministerstva odpovedať.

Jasno vo veci má poslankyňa za TOP 09 Jitka Chalánková. Podľa nej ide o jednoznačne neprijateľnú vec, vzhľadom na to, že Barnevernet má práva, ktoré sú už na hrane, ako napr. vstúpiť v noci do bytu kontrolovaných rodín a sledovať kojenie matky v praxi.„Vytipuvávajú si rodiny, ktoré sú akýmkoľvek spôsobom napadnuteľné napr. preto, že sú chudobné, alebo preto že sú rodičia zdravotne postihnutí a potom im deti odoberú.“ cituje týždenník vyjadrenie poslankyne.

Kritici sa obávajú, že prílišná inšpirácia nórskym systémom, by viedla v Čechách k podobným excesom ako v Nórsku. Naopak ministerka práce Michalea Marksová tvrdí, že v Nórsku je záujem dieťaťa považovaný za niečo takmer sväté. Je to tá istá ministerka, ktorá v relácii Hyde Park na ČT 1 zo dňa 14.5. 2013 vyhlásila, že výchova detí nie je úlohou rodičov, ale štátu.

Zavedenie tohoto systému je štedro dotované nórskymi fondmi. Na stránkach EHP a nórskych fondov je možné nájsť tieto čísla za obdobie 2014-2016 ide o sumu vo výške 27 721 198 CZK. Za celú dobu trvania programu sa pritom jedná o čiastku 113 897 000 CZK.

Katarína Hanzlíková

http://www.hlavnespravy.sk/tyden-norska-socialna-sluzba-barnevernet-ma-v-cechach-povest-asi-ako-stb/633087

Tento obsah bol zaradený v Domáce, Slovania, Správy, Zahraničné, Zo života Cirkvi. Zálohujte si trvalý odkaz.