Kniha A. Čulena + RECENZIE

Začíname, nekončíme…

Limitované stiahnutie zadarmo na konci recenzie …

PREDHOVOR:

Spomínam si na chvíľu, keď sme na Deň ľudských práv 10. decembra 2006 spolu s Tónom Čulenom priniesli do Národnej rady Slovenskej republiky vyše 100 000 podpisov petície občanov Slovenskej republiky, aby parlament riešil ratifikáciu Zmluvy o výhrade svedomia medzi Slovenskou republikou a Vatikánom.

Pokračovať v čítaní „Kniha A. Čulena + RECENZIE“

Rozpomienka na pátra Antona Hlinku a na jeho Modlitbu za Slovensko

Zvykli sme si na okrúhle jubileá, dožité, nedožité. Dnes je neokrúhly dátum odchodu do večnosti profesora Antona Hlinku /26. marec 2011/.

80. výročie vzniku I. Slovenskej republiky

Spomínate si na krásnu modlitbu populárneho kazateľa Antona Hlinku o polnoci na námestí v Bratislave pri vzniku druhej Slovenskej republiky ? Poznám jej históriu, už bolo o tom aj niečo zverejnené, patrí sa to uchovať. V decembri 1992 ma po Vianociach na Ministerstve kultúry SR navštívil spisovateľ Peter Valo s návrhom, aby sme vznik štátu privítali po kresťansky – modlitbou. Obaja sme uvažovali, kto ju má predniesť: biskup, katolík , evanjelik ? Vyšiel nám populárny kazateľ, uznávaný autor desiatok kníh Anton Hlinka. Peter mi dal úlohu informovať ministra Slobodníka, aby to vybavil hore. Minister myšlienku prijal, dal mi úlohu navštíviť pátra Hlinku a poprosiť ho o krátku modlitbu. Anton ma priateľsky prijal v kláštore saleziánov, kde býval. Bol milo prekvapený, pýtal sa prečo on, ale návrh prijal. Dohodli sme, aby nebola dlhá.

Pokračovať v čítaní „Rozpomienka na pátra Antona Hlinku a na jeho Modlitbu za Slovensko“

Antropologický experiment, alebo experiment s ľudskou prirodzenosťou?

Zdá sa, že pozorujeme nezodpovedný experiment s ľudskou prirodzenosťou.

Aj záujemcov o verejné funkcie možno rozdeliť na tých, ktorí sú za tento experiment s ľudskou prirodzenosťou a tých ktorí sú proti. Diferencuje ich postoj k agende rodovej ideológie. Imigrácii, postoj ku kresťanských hodnotám, alebo ich relativizácii. Ale nájdu sa aj takí, ktorí si myslia, že sa dá sedieť na dvoch stoličkách. Nedá sa. Nie div, že sa hľadajú autority, ktoré by odmietli tento experiment. Počul som jeden taký rozhovor odporcov tohto experimentu.

Jeden profesor teológie hovorí druhému profesorovi teológie o angažovaní sa M. Kuffu. Som zvedavý akoby vedel odpovedať a obstáť v rozhovore s veľkými teológmi na Západe. Poznamenal som, že v krajinách západu kde mali takých veľkých teológov, kresťanstvo je na ústupe v defenzíve, ba zaniká. Práve preto, že tam neboli kňazi podobní M. Kuffovi. Otázka je či na Slovensku je ešte dosť nezrelativizovaných katolíkov ku ktorým možno takto hovoriť. Zdá sa, že už nie je. Varovaním je stav katolicizmu vo Francúzku, ako na to poukazuje Besancon v knihe Sloboda a pravda. Píše, že cirkevný predstavitelia boli ku všetkému chápaví. Zanedbali tak potrebné vysvetlenie k reálnym rozdielom, ktoré veriaci reálne zažíval, pozorovali v každodennom živote. Cirkevní predstavitelia ich prehliadali, v naivite „všetko chápajúceho“ prístupu. Môžem len dodať, že v Evanjeliu sú isté rozdiely zásadne vyjadrené bez ohľadu na okolnosti.

Pokračovať v čítaní „Antropologický experiment, alebo experiment s ľudskou prirodzenosťou?“

Biskup Chautur o projekte progresívnych veriacich: Berú na seba rúcho anjela svetla, aby zmiatli aj vyvolených

Aj dnes človek túži po progrese a máme tu aj liberálnejšie zameraných kňazov. Prečo by ich názory nemohli viac povzbudiť ľudí?
Beda vám hriešni mužovia, ktorí ste opustili zákon najvyššieho Pána /Sir 41,11/- napomína starozákonný Sirachovec a Ježiš k tomu pridáva: “Beda vám zákonníci a farizeji…”/Mt 23, 13-19/. Zaujímavé je, že napomína práve tých, ktorí by mali ľudí učiť Božiemu zákonu a oni ich najviac dezorientujú. Žiaľ je tomu často tak až podnes, že ľudia s veľkými doktorskými titulmi zavádzajú iných na scestie práve preto, že opustili “zákon najvyššieho Pána” a dosadili tam svoje pochybné “teologické konštrukty” /v tom je odpoveď na vaše prečo?/.

Je mi ťažko hovoriť o tom, čo je často pravdou, že aj dnes sa treba vyvarovať modernistickým “farizejom a zákonníkom”, ktorí neukazujú ľuďom cestu ku Kristovi – oni svojím učením poukazujú na Ježišovo upozornenie: “Beda vám farizeji, zákonníci, pokrytci, lebo zatvárate nebeské kráĺovstvo pred ľuďmi! Sami doň nevchádzate, a tým, čo vchádzajú, vojsť nedovolíte”/Mt 23,13/.

Pokračovať v čítaní „Biskup Chautur o projekte progresívnych veriacich: Berú na seba rúcho anjela svetla, aby zmiatli aj vyvolených“

Vladyka Milan: Chráňme sa zľahčovania právd viery, ktorú tak silne nahlodávajú ľahkomyseľní kresťania. Pamätajme na prvé liberálne snahy, keď Voltaire chcel zničiť “tú odpornú Cirkev”

Prinášame vám dnešné hlboké zamyslenie od košického eparchu Vladyku Milana k tretej pôstnej nedeli, ktorú gréckokatolícka Cirkev nazýva “Krížupoklonná nedeľa”, ktoré môže pomôcť v orientácii človeka správnym smerom pri jeho životných voľbách.
Táto nedeľa spája v sebe dve akoby “protichodné” skutočnosti, ktoré len vo viere môžu nájsť jasné vysvetlenie a priamu súvislosť. Utrpenie kríža a radosť sviatočnosti nedele -“kríž a vzkriesenie” – to sú dva vážne momenty v histórii ľudstva, ktoré otriasli svetom viac, ako čokoľvek iné a dodnes sú znamením víťazstva nad smrťou a zlobou diabla i človeka, ktorý sa mu v hriechu podvolil. Obradovo “Krížupoklonná nedeľa” pred náš zrak stavia kríž, na ktorom zomrel Ježiš – Boží Syn. Tým na prvý pohľad akoby sa naplnila lživá vízia filozofa Nietzscheho, ktorý prehlásil o osemnásť storočí neskôr: “Boh je mŕtvy… A my sme ho zabili.” A keď je Boh mŕtvy, povedal Aľjoša v “Bratoch Karamazovových”, potom je všetko dovolené…”

Ak teda západné myslenie ide týmto smerom, že všetko je dovolené a žiadne Božie zákony už nie sú platné, lebo Boha sme svojím životom zabili, potom tu kdesi v utrpení a kríži pre človeka na zemi by skončilo všetko. V pozemskom “dennom umieraní” nastáva nielen fyzická smrť, ale po nej nasleduje aj večné umieranie a trápenie v duchovnom slova zmysle, lebo človek nie je len telo, ale má aj duchovnú “zložku”.

Pokračovať v čítaní „Vladyka Milan: Chráňme sa zľahčovania právd viery, ktorú tak silne nahlodávajú ľahkomyseľní kresťania. Pamätajme na prvé liberálne snahy, keď Voltaire chcel zničiť “tú odpornú Cirkev”“

Koniec sveta asi nie je ďaleko: Židia a Američania plánujú stavbu Tretieho Chrámu

Americký minister zahraničia Mike Pompeo zverejnil video z jeho návštevy Izraela na svojej stránke na Twitteri. Na videozáberoch, na ktorých je Chrámová hora sa však nenachádzajú moslimské svätyne, ale je tu model tretieho Jeruzalemského chrámu

Na snímke šéf americkej diplomacie Mike Pompeo (vľavo) a izraelský prezident Reuven Rivlin počas stretnutia v Jeruzaleme 21. marca 2019
Video ukazuje, že Pompeo navštevuje Chrám Božieho hrobu a Západný múr v Jeruzaleme, za ktorým je model Tretieho Chrámu.

Chrámová hora je hlavnou svätyňou kresťanov, moslimov a Židov – v židovských a kresťanských tradíciách je považovaná za miesto pre stavbu Tretieho Chrámu, pretože tam bol Chrám umiestnený až do jeho zničenia v 1. storočí n.l. To však vyvoláva obavy moslimov, pretože na Chrámovej hore sa nachádzajú moslimské svätyne – Skalný dóm a mešita al-Aksá.

Pokračovať v čítaní „Koniec sveta asi nie je ďaleko: Židia a Američania plánujú stavbu Tretieho Chrámu“

Arcibiskup J. Orosch: Ani novonarodené dieťa nemá morálne právo na život. A toto je už čistý blud. To hovorím aj môjmu spoluobčanovi z Trnavy, ktorý ma nazval bludárom

Homília trnavského arcibiskupa Oroscha o vzkriesení Lazára

„Prosím vás všetkých, milí poslucháči, drahí bratia a sestry, voliči a voličky, kandidáti na prezidenta Slovenskej republiky, buďte vďační svojim mamičkám za dar života, za to že vás porodili a neboli ste upálení v spaľovni biologického odpadu a teraz sa slobodne môžete zúčastniť druhého kola prezidentských volieb. Lebo je veľa takých potenciálnych voličov, ktorí už nežijú a kandidátov, ktorí zhoreli v novodobých ekologických spaľovniach biologického odpadu, lebo im nebolo dopriate uzrieť svetlo sveta. Koľkí medzi nimi by mohli byť ideálnymi kandidátmi na prezidenta, medzi tými stovkami, tisíckami, ktorí takto skončili“.

V stredu 20. marca celebroval trnavský arcibiskup svätú omšu vo františkánskom Kostole sv. Jakuba v Trnave. Počas nej sa prihovoril veriacim nielen v chráme, ale prostredníctvom priameho prenosu Rádia Lumen i na Slovensku. V homílii hovoril aj o zodpovednosti duchovných osôb viesť ľudí k ochrane pozemského a zároveň večného života ohlasovaním evanjelia Ježiša Krista vhod i nevhod, aby chránili národ pred záhubou.

Drahí bratia a sestry,

ľudský intelekt toho už dokázal veľmi veľa. Prekonal diaľky, podmaňuje si slnko, vietor, atóm a používa ich na výrobu elektrickej energie. Dokáže transplantovať ľudské orgány. Úspešne poznáva tajomstvá makrokozmu i mikrokozmu, dokáže aj niekoľko rokov prežiť vo vesmíre a tak by sme mohli pokračovať.

Pokračovať v čítaní „Arcibiskup J. Orosch: Ani novonarodené dieťa nemá morálne právo na život. A toto je už čistý blud. To hovorím aj môjmu spoluobčanovi z Trnavy, ktorý ma nazval bludárom“