Ján Čarnogurský: Kam kráčajú Katolícke noviny? + Ruská propaganda

Posledné číslo Katolíckych novín uverejňuje hlúpy komentár Tibora Macáka o ruskej propagande. Komentár zatláča Katolícke noviny do oportunistickej línie európskej tlače, viniacej za neúspechy vlastnej politiky akúsi ruskú propagandu.

Oportunistickej preto, že prvé signály tohto typu prišli zo Spojených štátov. Oportunistickej tiež preto, že zo všetkého viní Rusko, ale o zjavných porušeniach nielenže zákona, ale zločinov miláčikov Washingtonu nepovie ani slovo.

Tibor Macák píše o nezákonnej anexii Krymu, či začiatku anexie na východe Ukrajiny. Napísal niekedy Tibor Macák, že už v talianskej televízii a vo viacerých európskych médiách uverejnili svedectvá priamych aktérov, že streľbu do policajtov aj demonštrantov na Majdane v Kyjeve vo februári 2014 objednali vtedajší lídri demonštrantov a dnešní poprední ústavní činitelia kyjevskej Ukrajiny? Asi pred dvoma rokmi vystavili aj v Bratislave pri Dunaji fotografie obetí streľby na Majdane a aktivisti proatlantických mimovládnych organizácií obete dávali za vinu ukrajinskému exprezidentovi Janukovičovi. Aspoň sa zahanbili vtedajší mimovládni aktivisti, že tú takmer stovku ľudí dali zabiť ich vtedajší aj terajší ukrajinskí hrdinovia? Napísal Tibor Macák, že v máji 2014 jeho ľudia na Ukrajine dobili a upálili asi 50 ľudí, ktorí sa ukryli v Dome odborov v Odese a na Ukrajine proti páchateľom, dodnes pózujúcim na YouTube ani len nezačali trestné stíhanie?

Pokračovať v čítaní „Ján Čarnogurský: Kam kráčajú Katolícke noviny? + Ruská propaganda“

Čo sú kantrové dni -spracované podľa modlitebnej knihy katolíckeho kresťana Andreja Radlinského – Nábožné výlevy

Čo sú kantrové dni -spracované podľa modlitebnej knihy katolíckeho kresťana Andreja Radlinského – Nábožné výlevy (siedme vydanie 1889, Viedeň).

Na slávu
Cirkvi víťaznej na nebi,
na prospech
Cirkvi bojujúcej na zemi,
na pomoc
Cirkvi trpiacej v očistci.

Na štvoro suchých dní (kantry)
Poučenie- Štvoro suchých dní , alebo štvrťročný pôst nazýva sa tak odtiaľ, že sa štyri krát do roka, v každej totižto štvrti roka: a síce na jar medzi 1. a 2. nedeľou pôstnou, v lete medzi nedeľou svätodušnou a nedeľou najsvätejšej Trojice Božej, na podzim v týždni po sviatku Povýšenia Svätého Kríža a v zime medzi 3. a 4. nedeľou adventnou drží a že naši predkovia horlivejšou , ako my, ich potomci nábožnosťou nadšení, tieto dni ako stredu, piatok a sobotu o suchom chlebe a o vode postivše sa strávili.

Suché dni menujú sa tiež kantry podľa toho, že máme svoje telo tuhým pôstom kantryť. Ustanovené sú ale preto, aby sme zaprením a krotením tela svojho za svoje hriechy Bohu nejako zadosťučinili, za obdržané dobrodenia Bohu sa slušne poďakovali a pre nastávajúci nový štvrť rok požehnania Božieho, ako tiež i dobrých duchovných pastierov, ktorý obyčajne v tomto čase bývajú svätený, pre seba od Boha vyprosili.

Pokračovať v čítaní „Čo sú kantrové dni -spracované podľa modlitebnej knihy katolíckeho kresťana Andreja Radlinského – Nábožné výlevy“

Veľký úspech AZN! NRSR schválila príplatky za prácu v sobotu a v nedeľu, ktoré ako prvý navrhoval predseda AZN. Hlasovalo sa aj o zákone na ochranu nedele. Iba poslanci OĽANO, ĽSNS a SME rodina hlasovali „ZA“

Keď komunistický „socialista“ nie je to isté, čo socialistický kapitalista
Poslanci OĽANO sa v otázke podpory ich návrhu zákona na ochranu nedele vždy, a takmer výlučne spoliehajú len na pomoc poslancov ĽSNS. Inak by totiž v hlasovaní nezískali podporu asi ani dvadsiatich poslancov NRSR.

 Ale naopak „kresťania“ z OĽANO za podobný návrh zákona na ochranu nedele z dielne ĽSNS hlasovať zrejme nebudú ani v tedy, keby ich o to žiadal aj samotný posol z neba. Zrejme si myslia, že to číslo „33“ je dostačujúce a o pól roka bude stačiť, ak si s rovnakou vervou celý proces v NR SR zopakujú. Akoby vôbec nebolo dôležité zvíťaziť, ale iba zúčastniť sa. Asi preto sa získať podporu u iných strán ani neusilujú. Komunisti (socialisti) zo strany SMER SD a ich satelitov teda aj naďalej občanom Slovenskej republiky pracujúcim v supremarketoch, nedoprajú aspoň ani len ten jeden deň odpočinku v týždni, hoci ich kolegovia – socialisti v EÚ, sú naopak prosociálnejší a nedeľný pokoj doprajú zamestnancom aj v iných odvetviach hospodárstva. Nuž, komunistický „socialista“ asi nie je to isté ako socialistický kapitalista. A ten „každý pracujúci človek, čo by mal mať nárok na voľno“, je zase kdesi na poslednom mieste ich záujmu.

Pokračovať v čítaní „Veľký úspech AZN! NRSR schválila príplatky za prácu v sobotu a v nedeľu, ktoré ako prvý navrhoval predseda AZN. Hlasovalo sa aj o zákone na ochranu nedele. Iba poslanci OĽANO, ĽSNS a SME rodina hlasovali „ZA““

Hľadá sa kresťanský politik

Slová z nadpisu sa niekomu môžu zdať neadekvátne. Vari nemáme na Slovensku kresťanských politikov? Nemáme kresťanské strany?

O hľadaní kresťanského politika sa hovorí málo, spravidla v predvolebnom čase, keď treba vybrať vhodných kandidátov. Pritom táto otázka si zasluhuje väčšiu a trvalejšiu pozornosť.

Sme svedkami toho, že kresťanské politické strany – ktoré sa tak označujú a ktoré prípadne majú v slovo „kresťanské“ i v názve – sú takými nezriedka len formálne, v praxi zlyhávajú, odkláňajúc sa od princípov, na ktorých by mali stáť. Sme svedkami toho, že takzvaní kresťanskí politici, v snahe zapáčiť sa svetu a získať koaličný potenciál, prispôsobujú svoju rétoriku i praktickú činnosť mentalite doby. Samozrejme, neplatí to celoplošne, ale trend je zjavný, v západnej Európe sa prejavuje naplno a aj u nás silnie.

Viaceré príklady postupného odkresťančovania pôvodne kresťanských, respektíve kresťansko-demokratických strán spomína Vladimír Palko v knihe Levy prichádzajú; konštatuje: „Kresťanskodemokratický postoj napokon zmutoval do postoja: Veci treba nechať alebo dokonca presadzovať tak, ako ich chcú ľudia.“ Bez ohľadu na biblické učenie. Zradní politici pritom svoje neraz priamo protikresťanské kroky pokrytecky a zbabelo ospravedlňujú, dodáva Palko, vyvinuli si na to osobitný ospravedlňujúci jazyk: „Treba rešpektovať aj iné názory… Nesmieme dvíhať kárajúci prst… Nevstupujme ľuďom do svedomia…“

Pokračovať v čítaní „Hľadá sa kresťanský politik“

Francúzsky učiteľ – ateista po otázkach žiakov vyučoval o kresťanstve, prišlo udanie a klasický scenár

Do akého extrému dospelo vo Francúzsku odvolávanie sa na laicitu a jej dvojitý meter, mal možnosť zakúsiť na vlastnej koži 37-ročný učiteľ z Malicornay.

Matthieu Faucher, ateista, otec nepokrstených detí, oceňovaný rodičmi žiakov za inteligentnú a svedomitú výučbu sa stretol s otázkami žiakov, ktoré ho prinútili zamyslieť sa a usporiadať pre nich výučbu, v ktorej by im vysvetlil na akých princípoch spočíva kresťanstvo.

“V rokoch 1970-1980 sa nikto nepýtal čo je to krst, keď sa preberal kráľ Chlodovik. Dnes 9-10 ročné deti preukazujú obrovskú náboženskú nekultúrnosť,” vysvetlil učiteľ.
Preto sa pedagóg pustil do štúdia biblických textov a pripravil pre deti hodiny, v ktorých im chcel priblížiť princípy kresťanstva. Školské osnovy to dovoľujú, pokiaľ sa nejedná priamo o výučbu náboženstva, ale religiózne princípy sú vyučované v historickom a kultúrnom aspekte.

Učiteľ však nemal šancu dokončiť svoj kurz, kedže na neho prišlo anonymné udanie na rektorát, v ktorom bol učiteľ obvinený z proselytizmu. S pedagógom bolo zahájené disciplinárne konanie, učiteľ bol suspendovaný a po niekoľkých mesiacoch preložený na inú školu.

Pokračovať v čítaní „Francúzsky učiteľ – ateista po otázkach žiakov vyučoval o kresťanstve, prišlo udanie a klasický scenár“

Biskup K. Küng: „Nie je ľahké žiť ako kresťan“. Aj mladí ľudia nájdu cestu, keď budú vidieť kresťanov, ktorí veria a napriek vlastným chybám sa usilujú o pravý kresťanský život

Milí bratia a sestry!
Zasa raz sme vstúpili Popolcovou stredou do Pôstneho obdobia a prosíme Boha, aby nám skrze tomto obdobie obrátenia a pokánia dal milosť kráčať vpred v poznaní Krista a zviditeľňovať silu jeho vykúpenia naším životom z viery.

 Boh oslovuje nás všetkých. Na prvú Pôstnu nedeľu vnímame posolstvo: „Keď Jána uväznili, Ježiš prišiel do Galiley a hlásal Božie evanjelium. Hovoril: „Naplnil sa čas a priblížilo sa Božie kráľovstvo. Kajajte sa a verte evanjeliu,“ (Mk 1,14-15).

Musíme byť bdelí, aby sme sa nenechali nakaziť vlažnosťou šírenou našou blahobytnou spoločnosťou. Mnohí ľudia sa náboženského života do veľkej miery alebo aj celkom vzdali, nemálo ľudí sa uspokojí iba s občasnou účasťou na cirkevnom živote pri určitých príležitostiach a sláveniach. Pre nich, ako sa zdá, nie je náboženský život zvlášť dôležitý.
Buďte presvedčení o tom: Ježiš je medzi nami, aj dnes, aj teraz a oslovuje nás všetkých. Možno namietnete: Ale mnohí ľudia ho nepočúvajú, aj naše deti sa od neho odvrátili, hoci sme urobili všetko, aby sme pred nimi žili našu vieru a odovzdali sme im ju.

Pokračovať v čítaní „Biskup K. Küng: „Nie je ľahké žiť ako kresťan“. Aj mladí ľudia nájdu cestu, keď budú vidieť kresťanov, ktorí veria a napriek vlastným chybám sa usilujú o pravý kresťanský život“