Zverejňujem otvorený list profesora Josefa Seiferta adresovaný kardinálovi Gianbattistovi Re, ktorý bol publikovaný na platforme X
List publikoval na platforme X Nick Donnelly. List uviedol nasledovne: Breaking News
Urgentná intervencia týkajúca sa neplatnosti konkláve od prof. Josefa Seiferta
„Sv. Pius V. a pápež Pavol IV. nariadili, že všetky menovania kardinálov, ktoré vykonal heretický pápež, sú neplatné.“
Preskúmajte obvinenie z herezy, ktoré predložil arcibiskup Viganò, píše prof. Seifert
@CarloMVigano
@gloriatv
Profesor Seifert v liste vyjadruje vážne obavy o súčasné smerovanie Katolíckej cirkvi a výzvu na riešenie teologických problémov, ktoré ohrozujú pravdivosť cirkevného učenia. Obsah listu je preložený prekladačom. Prikladám odkaz na originál text listu.
Jeho Eminencii kardinálovi dekanovi Gian Battistovi Re
Gaming, 24. apríla 2025
O potrebe preskúmať pred nasledujúcim konkláve formálne obvinenie z herézy, ktoré vzniesol arcibiskup Viganò (a ktoré podporili mnohí významní teológovia, právnici a filozofi z celého sveta) proti pápežovi Františkovi
Vaša Eminencia, drahý kardinál dekan Giovanni Battista Re, veľmi srdečne pozdravujem v Kristovi. Obraciam sa na vás, drahý a najctihodnejší kardinál dekan Re, pretože len vy máte teraz právomoc, aby sa vyšetrovanie obvinenia z herézy voči pápežovi Františkovi uskutočnilo pred nasledujúcim konkláve.
Vy máte až do zvolenia budúceho pápeža najvyššiu autoritu Katolíckej cirkvi, pozvete v spojení s Camerlengom Kevinom Josephom kardinálom Farrellom kvalifikovaných kardinálov z celého sveta mladších ako 80 rokov, aby zvolili nového pápeža, a budete môcť určiť dátum nasledujúceho konkláve. Píšem vám otvorený list, pretože nám zostáva málo času na vyriešenie mimoriadne dôležitých a naliehavých záležitostí.
Prostredníctvom textu J’accuse arcibiskupa Vigana som objavil dva pápežské dokumenty – slávnostným odvolaním sa na Petrov stolec a vyhlásením ich platnosti na všetky časy – pravdepodobne dogmatické a určite najautoritatívnejšie v otázke „heretických biskupov, kardinálov a pápežov“ od pápeža Pavla IV. a svätého Pia V.[1] Tieto texty sa mi zdajú byť pre Cirkev v súčasnosti mimoriadne dôležité.
Slávnostne žiadajú, aby Cirkev vykonala preskúmanie obvinení z pápežskej herézy.
Samotný fakt exkomunikácie arcibiskupa preto, že konal presne tak, ako to slávnostne žiadal významný a svätý pápež, ktorý sa pred, počas a po svojom zvolení na pápežský stolec pridržiaval herézy, je podľa mňa vážne nesprávny a nespravodlivý. Tieto obvinenia sa mali najprv preskúmať, a ak sú pravdivé, za ich vznesenie absolútne nemožno uložiť trest.
Myslím si, že Cirkev dlhuje exkomunikovanému arcibiskupovi a najmenej štyrom ďalším exkomunikovaným z rovnakého dôvodu, dvom pápežom a veriacim, aby reagovala na rozhodné zdôraznenie pápeža Pavla IV. že pápež, ktorý vyznáva herézu, už nie je pápežom a nemôže vyžadovať žiadnu poslušnosť, ako povedal arcibiskup Viganò, s dôležitou radou, že nevhodnosť akejkoľvek autority posudzujúcej pápeža sa nevzťahuje na heretického pápeža, ktorý si len uzurpuje Petrov stolec, ale na základe svojej herézy nie je skutočným pápežom a má v Cirkvi menšiu autoritu ako ktorýkoľvek pravoverný kardinál alebo biskup.
Zásadný význam nariadenia a ukončenia tohto vyšetrovania pred zvolaním ďalšieho konkláve spočíva v nasledujúcom:
Pia V. a pápeža Pavla IV., že všetky kardinálske menovania vykonané heretickým pápežom sú neplatné.
Ak sa teda obvinenie z herézy pred voľbou pápeža Františka, počas nej a po nej ukáže ako pravdivé, dve tretiny súčasného kolégia kardinálov budú z konkláve vylúčené. K uzavretiu tejto záležitosti preto musí dôjsť pred nasledujúcim konkláve, inak bude nasledujúca voľba pápeža a priori neplatná, ak sa najprv neurčí, či je väčšia časť členov kolégia kardinálov legitímnymi voliteľmi alebo nie a či budúci zvolený pápež patrí do kolégia kardinálov alebo nie.
Okrem toho je potrebné pred ďalším konkláve objasniť ďalšie dve úzko súvisiace otázky:
1. či zmeny, ktoré pápež František urobil v pravidlách upravujúcich voľbu pápeža, ktoré vydal svätý pápež Ján Pavol II. sú platné alebo nie (ak nebol platným pápežom), a
2. či niektoré dokumenty pápeža Františka majú zostať v Acta Apostolica alebo z nej majú byť odstránené (ako to nariadili pápeži svätý Pius V. a Pavol IV. v prípade dokumentov vydaných heretickým pápežom).
Pápeži sv. Pius V. a Pavol IV. dekrétom ustanovili a natrvalo stanovili, že všetky rozhodnutia, vymenovania a povýšenia biskupov a kardinálov, ako aj všetky spisy heretického pápeža sú vyhlásené za neplatné. Podľa týchto pápežských dokumentov a podľa prirodzeného zákona nemôžu kardináli vybraní pápežom Františkom zostať voliteľmi, ak sa obvinenie z herézy alebo apostázy preukáže ako opodstatnené.
Obraciam sa na Vás, drahý a najctihodnejší kardinál Re, pretože iba Vy, v spojení s kamerlíngom Kevinom Josephom kardinálom Farrellom, v súčasnosti disponujete potrebnou autoritou na to, aby sa vyšetrovanie uskutočnilo ešte pred ďalším konkláve. Keďže Vy, drahý kardinál, teraz máte najvyššiu autoritu v Cirkvi až do zvolenia nového pápeža, môžete konať okamžite, určiť členov tribunálu spomedzi kardinálov vymenovaných pápežmi pred pápežom Františkom, ktorí by vyniesli rozsudok o otázke herézy a platnosti pontifikátu pápeža Františka.
Preto Vás pokorne žiadam, drahý dekan kardinálskeho kolégia, aby ste v tejto dramatickej chvíli dejín Cirkvi využili svoju autoritu a konali na základe autority dvoch pápežov, ktorí takýto postup vyžadujú.
Domnievam sa, že práve Vy by ste sa v súčasnosti mohli prirovnať k svätému Atanázovi, ktorý, ešte ako diakon, počas ariánskej krízy a v čase váhajúceho pápeža, dokázal (aj napriek tomu, že bol počas tohto úsilia dvakrát exkomunikovaný) pripraviť pôdu pre určité koncily, ktoré odsúdili ariánsku herézu, ktorá by v prípade prijatia bola osudová pre kresťanskú vieru. Heréza, že Boh chcel pluralitu náboženstiev vrátane nekresťanských, a iné herézy pripisované pápežovi Františkovi, sú však ešte protirečivejšie pravej kresťanskej viere ako arianizmus.
Preto Vám pokorne navrhujem a naliehavo Vás prosím, aby ste pred blížiacim sa konkláve nariadili spravodlivé a nestranné preskúmanie početných obvinení z herézy a (vzhľadom na deklaráciu z Abú Zabí, ktorá tvrdí, že Boh chcel pluralitu náboženstiev od stvorenia, a na kult Pacha Mamy vo Vatikáne) aj možnej apostázy pápeža Františka.
Verím, že takýmto konaním by ste mohli zachrániť Cirkev pred jedinečným zmätkom historických rozmerov katastrofálneho charakteru. Opierali by ste sa pritom o dokumenty Pavla IV. a sv. Pia V., ktorí obaja slávnostne učili, že aj keby všetci kardináli slobodne zvolili pápeža, jeho voľba by bola anulovaná herézami, ktoré zastával pred voľbou alebo po nej.
Toto nemá nič spoločné s útokom proti Cirkvi alebo proti pápežovi: práve naopak, je to akt najvyššej lásky k Cirkvi a k Františkovi: pretože AK sa obvinenie z herézy, oficiálne aj neoficiálne vznesené vysokými doktrinálnymi a teologickými autoritami proti Františkovi, v riadnom cirkevnom procese preukáže ako pravdivé, Cirkev tým predloží veriacim pravdu (a už Sokrates v diele Gorgias povedal, že nie je väčšieho daru, než človeka zbaviť omylu).
Možnosť zbaviť Františka omylov ešte za jeho života bola premárnená vzhľadom na jeho smrť.
Avšak ak pápež František, ako v to dúfame, pred svojou smrťou v srdci odvolal všetky bludy a určite ich teraz rozpoznáva, potom ich odsúdenie a očistenie učenia Cirkvi od nich by bolo zároveň aktom lásky voči pápežovi Františkovi, a predovšetkým voči neveste Kristovej, Cirkvi, tým, že by bola oslobodená od nesmierneho zla heréz.
Verím, že ak je obvinenie z herézy pravdivé, potom platný oficiálny verdikt, že František bol heretikom a preto nebol platným pápežom — ako sa to už stalo pri viacerých pápežoch aj po ich smrti — by bol pre budúcnosť Cirkvi nesmiernym požehnaním.
Skutočne, aj keby sa pápež František bol zriekol úradu, ako to urobil pápež Benedikt XVI., nestačilo by to na zahojenie strašnej rany spôsobenej heretickým pontifikátom, pretože deštruktívne prvky a jedovaté plody jeho pontifikátu by naďalej pretrvávali.
Acta Apostolica bude naďalej obsahovať neodsúdené herézy. Heretické morálne učenia, ako sú tie vyjadrené v Amoris Laetitia (AL), by pravdepodobne zostali oficiálnymi učením Cirkvi a zviedli by veriacich k páchaniu závažných hriechov.
Mnohé ďalšie heretické výroky pápeža, ktoré priamo protirečia vážnym slovám Krista a dogmám Cirkvi, nebudú vymazané z Corpus Cirkvi, ako napríklad:
a. Františkovo (súkromné, ale opakované) „učenie“ o prázdnote pekla a neexistencii večného trestu,
b. potvrdenie zničenia namiesto večného trestu pre nevyliečiteľných hriešnikov, čo je typické učenie Jehovových svedkov, nezlučiteľné s niekoľkými dogmami.
c. Veta v Abu Dhabi Declaration o Božej vôli od stvorenia týkajúca sa plurality náboženstiev (vrátane tých, ktoré popierajú božstvo Krista, Svätú Trojicu, vykúpenie len cez Krista atď.), ktorá je viac apostatická než heretická, nebude odstránená z Acta Apostolica, ale zostane predpísaná pre všetkých biskupov a rektorov seminárov na celom svete, aby ju učili v seminároch v una, sancta, catholica et apostolica Ecclesia ako súčasť prípravy semináristov na sväté ordinácie. Táto apostatická veta by zostala v očiach veriacich ako „učenie Cirkvi“, ale v skutočnosti nie je len nekatolícka, ba dokonca antikatolícka, ale aj antikresťanská, čo by spôsobilo obrovskú škodu viere a morálke, keby zostala v Acta Apostolica.
Okrem toho, len ak by František, po tom, čo Cirkev preskúma a odsúdi jeho herézy, ktoré sú omnoho horšie než tie predchádzajúcich pápežov ako Ján XXII., bol posthumne vyhlásený za nepravého pápeža, by mnohé z jeho činov (pápežské oslavovanie a slávenie Reformačného dňa, socha, známka a chvála Luthera) mohli byť považované za opatrenia, ktoré musia byť potlačené; kult Pachamamy v Bazilike sv. Petra; požehnanie homosexuálnych a cudzoložných párov, falošné tvrdenie, že cudzoložné a znovu zosobášené páry môžu svojím svedomím vedieť, že ich Boh chce, aby zostali v hriechu cudzoložstva, namiesto toho, aby nasledovali stále učenie Cirkvi o manželstve vyjadrené v Familiaris Consortio 83, atď. atď., už nemohli byť považované za legitímne katolícke činy a učenia, a jeho dokumenty by už neboli akceptované ako súčasť pravého katolíckeho učenia.
Z tohto dôvodu, podľa neomylného pápežského učenia Pavla IV. a sv. Pia V., podľa môjho názoru, Františkovo vymenovanie 80 % kardinálov-elektov (ktorí, ľudsky povedané, pravdepodobne zvolia pápeža, ktorý by mohol pokračovať v šírení Františkových heréz) bude zrušené a prestane byť hroznou hrozbou pre nasledujúci konkláve a voľbu nového pápeža.
Pre všetky tieto dôvody, drahý kardinál Gianbattista Re, prosím vás v mene Ježiša Krista, jeho a našej milovanej matky, ktorá zabíja všetky herézy, a v mene sv. Jozefa, teroru démonov, aby ste zvážili, či nie ste povolaní pomôcť oslobodiť Cirkev od zlých vecí, o ktorých som hovoril.
Prosiť vás o to na kolenách, zvážte, či vás Boh nevolá, v jeho mene a v mene Ježiša Krista, aby ste sa stali ľudským nástrojom na záchranu Cirkvi pred priepasťou, do ktorej sa zdá, že sa rúti. Tento krok sa mi zdá ako jediný správny a negatívne výsledky, ktoré by mohol vyvolať, reálne rozdelenie Cirkvi medzi Cirkev Bergoglia a pravú Cirkev, by boli oveľa menším zlom než Cirkev pokojne v neporiadku ponorená do omylov; v skutočnosti by to bola skutočná požehnanie, pretože by to viedlo k obnoveniu pravé ECCLESIA UNA, SANCTA, CATOLICA ET APOSTOLICA založenej na PRAVDE. Som tiež presvedčený, že nespočetní katolíci by tento krok uvítali.
Preto, drahý kardinál Gian Batista Re, môžete napodobniť, v slabšej a ľudskej forme, slávneho svätého Michala a vykonať ľudský odtlačok jeho boja proti diablovi v nebi, menší, ale v niektorých ohľadoch, nie menej cenný než jeho anjelské činy.
Modlím sa, aby ste, drahý kardinál, v tomto mimoriadne dôležitom okamihu v histórii Cirkvi, prijali najväčšiu milosť Ducha Svätého a mali plnú silu duše, ktorá vám umožní vykonať nebezpečnú misiu, ktorú vám ON chce zveriť, či už je to to, čo si myslím, alebo niečo iné, čo sa dozviete od Ducha Svätého priamo v modlitbe a meditácii.
Nakoniec, bez svätého duchovného hodnostára Cirkvi, ktorý chráni učenie Cirkvi pred znečistením pápežskými herézami, sa obávam, že len priama intervencia Ježiša alebo jeho požehnanej matky môže zachrániť loď svätej Cirkvi pred potopením do pekelnej priepasti omylov, zmätku a skazy, ktorú Boh prisahal nikdy neumožniť.
Ale myslím, že, ako povedal sv. Ignác, Boh chce, aby sme verili, že všetko závisí od Boha, ale aby sme konali, akoby všetko záviselo od nás. Pomocou jeho milosti si vezmime brnenie Ducha Svätého a bojujme proti mocnostiam temnoty, so sv. Michalom a jeho nebeskou armádou svätých anjelov, Máriou, Kráľovnou všetkých svätých, pod ochranou sv. Jozefa, teroru démonov.
V láske k Ježišovi, ktorý dal svoj život za Cirkev a vylial svoju svätú krv za nás všetkých, a ktorého chcem slúžiť celým svojím srdcom ako pokorný služobník v jeho omnoho dokonalejšom službe jemu a svätej Cirkvi,
V Kristovi a Márii
Josef Seifert
Otvorený list od
prof. Dr. phil. habil. Josefa Maria Seiferta
Kartäuserstraße 16/6
3292 Gaming, N.Ö.
Rakúsko
[1] Zaujímavé je, že žiadne z mnohých výziev na rezignáciu pápeža Františka od rôznych skupín teológov a filozofov, s výnimkou J’accuse, neuvádza tieto dva pápežské dokumenty, ktoré sú autoritatívne v otázke „heretických biskupov, kardinálov a pápežov.“ Aj keď som „a priori“ predpokladal, že takéto dokumenty musia existovať a niekoľko rokov som ich skúmal, svoje poznatky o týchto dvoch cirkevných dokumentoch, pravdepodobne dogmatických a v každom prípade kľúčových, vďačím výlučne arcibiskupovi Viganò.
Ako viem, v kanonickom práve existuje úplný (a tragický v súčasnej situácii) nedostatok konkrétnej aplikácie učenia týchto dvoch pápežov. Avšak teraz, po smrti pápeža Františka, už nie je problém, ale jasná povinnosť Cirkvi preskúmať, či sú tieto obvinenia z herezy a (v potvrdení, že Boh od stvorenia vôle zriadil pluralitu náboženstiev, vrátane tých, ktoré popierajú najzákladnejšie pravdy Kristovho zjavenia) z apostázie odôvodnené alebo nie.
Neskôr vám pošlem svoj článok na túto tému.
Josef
Odkaz na list na platforme X: https://x.com/ProtecttheFaith/status/1916490225913671911
Josef Seifert sa narodil v roku 1945 v Rakúsku.
Povolanie: Katolícky filozof, profesor metafyziky a morálnej filozofie
Špecializácia: Aristotelská a tomistická filozofia, katolícka morálka
Vzdelanie: Štúdium filozofie pod vedením Dietricha von Hildebranda, doktorát z filozofie na Universität Salzburg
Kariéra:
Zakladateľ a prvý prezident International Academy of Philosophy (Liechtenstein, potom Španielsko a Chile)
Profesor na viacerých katolíckych univerzitách
Významné aktivity:
Spolupracovník a priateľ pápeža Jána Pavla II.
Jeden z podpísaných pod „Correctio filialis“ (kritický dokument adresovaný pápežovi Františkovi)
Autor otvorenej kritiky Amoris Laetitia (2016–2017)
Po kritike bol odvolaný z akademickej pozície v Granade (2017)
Známymi témami jeho práce sú:
Obrana objektívnej pravdy
Kresťanská morálka
Kritika relativizmu a subjektivizmu v Cirkvi
Postoj k pápežovi Františkovi:
Vážna, ale zdvorilá kritika niektorých dokumentov a postojov, najmä v otázkach morálky.
https://blog.postoj.sk/174599/otvoreny-list-profesora-josefa-seiferta-kardinalovi-re