Minister Milan Krajniak (Sme rodina) začiatkom týždňa otvoril debatu o tom, či nenastal čas otvoriť kostoly, za čo si vyslúžil množstvo kritiky.
V médiách sa neskôr objavili titulky ako „modlitbou proti korone, minister Krajňák zostal osamotený“. Vladyka Milan Chautur sa zamýšľa nad tým, koľkí zostanú osamotení bojom proti modlitbe
Smrť blízkej osoby sa v čase pandémie dotkla takmer každej rodiny. Ľudia zomierajú, a deje sa to aj za tých najprísnejších opatrení v našom štáte.
Vladyka Milan sa vo svojom príspevku pýta, ktorý zo štátov až v takej miere znemožnil veriacim prichádzať na bohoslužby, ako je to u nás:
„Či si to chcú naši neveriaci priznať, alebo nie, oni nevymysleli nič účinnejšieho pre ťažké situácie v živote neveriaceho človeka, ako je pre veriaceho úprimná modlitba. Preto aj keď som zástancom logických opatrení, nemôžem súhlasiť s oveľa záludnejšou taktikou ateizujúcej skupiny našej spoločnosti, než bola v minulosti tá ideologická počas totality.
Ľudia by nemali porovnávať neporovnateľné, ako napr. kostol a ihrisko, spoločenstvo modliacich sa a masy v nákupných strediskách, či vieru a predsudky…,“ píše Chautur.
Dokedy to bude trvať?
„Takto sa dostaneme do situácie, v ktorej budú všetci nespokojní a všetci budú rovnako nadávať, pretože takto sa k životu vo vyspelej spoločnosti nepristupuje. Verím, že tí, ktorí zamedzili rozmýšľaniu tým smerom, akým vo vzťahu k veriacim rozmýšľajú v iných krajinách, že títo budú na chvíľu teraz spokojnejší, lebo dosiahli svoje. Ale dokedy…?,“ pokračuje.
Chautur si myslí, že veriaci ľudia si nájdu svoj spôsob náboženského života, kým sa to všetko nevráti do normálu. Otázne už ale je, či zákazmi neutrpí spoločnosť v ktorej žijú.
Za smutné považuje, že sme znova tam, kde sme boli za totality. „Teda v nemožnosti slúžiť verejné bohoslužby bez ohľadu na to, či tým niekoho ohrozujú tí ľudia, ktorí sú už zaočkovaní, alebo imúnni po prekonanom kovide.“
V závere svojho príspevku ďakuje veriacim ľuďom, ktorí za celý čas ostali trpezliví a v modlitbe.
„Verím, že i pri mnohých invektívach voči kresťanskému životu v našej spoločnosti, zostaneme triezvi a bez nenávisti, aby sme raz mohli zožať lásku, milosrdenstvo a spravodlivosť za to, že sme nezlyhali vo svojich kresťanských postojoch vtedy, keď sa nám dostávalo mnohých úderov za to, že sa ešte chceme spoločne modliť,“ dodáva.