Postoj kresťana k udalostiam, mediálna a politická propaganda LGBTIQ ideológie. Vražda a prudké reakcie voči kresťanom
Drahí bratia a sestry,
dennodenne si uvedomujeme, že žijeme také zložité časy, kde potrebujeme naozaj vytrvalú, silnú modlitbu. Modlitbu, ktorá nás obráni, teda dôsledok tejto modlitby nás obráni v situácii, ktorá nie je ľahká pre nás kresťanov, pretože my kresťania v tomto svete máme byť ľuďmi viery. Všímajte si ten dôležitý kontrast dnešného Božieho slova.
Dnešné Božie slovo nehovorí len o vlastnostiach modlitby, o neodbytnosti, že tá vdova nie je len predstaviteľkou človeka, ktorý sa modlí a nemá sa vzdávať, nemá strácať nádej. To je všetko v poriadku, ale modlitba, ktorá vyjadruje potrebu, teda potreba, že ja som v ťažkostiach. Keď bolo písané Božie slovo, tak prví kresťania, ktorí boli prenasledovaní, zvlášť si to uvedomili, že nezvládli by mnohé skúšky. Mali vydávať svedectvo pred týmto svetom, boli prenasledovaní, boli vydaní pred súdy, a boli mučení. Bol im zobraný majetok, ženy, deti, boli tak isto mučené. A oni v tých ťažkých chvíľach potrebovali modlitbu, lebo bez modlitby by neobstáli.
Ľudia v ťažkej situácii, keď sa modlia, dostávajú nadľudskú silu zvládnuť všetko. A potom – modlitba vyjadruje aj istú dôstojnosť človeka, to znamená, že je to privilégium, že sa môžeme modliť, rozprávať s Bohom. A potom ešte je jedna taká dôležitá vlastnosť, že modlitba nám dáva silu. Silu vytrvať, silu obhájiť svoje kresťanské povolanie. A preto, aj keď Pán Ježiš v závere hovorí že: „Nájde Syn človeka vieru na zemi keď príde?“ To znamená, keď príde vo svojom slávnom príchode. A to má byť dokonalá viera, nemá to byť, aj modlitba bez viery nie je vypočutá!
Viera znamená, že úplne sme odovzdaní Bohu, že v ničom nepochybujeme, že nie sme ľuďmi tohto sveta.
A celé dnešné Božie slovo, keď sa otvárame pôsobeniu Ducha Svätého, tak si uvedomujeme, že keď Mojžiš mal zdvihnuté ruky, to znamená pozdvihnutie rúk znamená, že ja obraciam svoj zrak k nebesiam! Nedôverujem istotám tohto sveta, nedôverujem tomuto svetu ako takému, nespolieham sa na to, čo hovoria ľudia. Pre mňa nie je dôležité ľudské slovo, ale Božie slovo, dvíham ruky k nebesiam. A všimnime si, že aj zdvihnuté ruky, je ťažké mať zdvihnuté, a preto potrebujeme tých, ktorí nám pomáhajú, ktorí nám držia tieto ruky vzpriamené. A potom víťazí Jozue. Jozue víťazí nad nepriateľom. Znovu si všímajme ten kontrast. Modlitba kontra nepriateľ. Nepriateľ spásy našej duše. Nepriateľ pravdy, nepriateľ pokoja.
Vidíme okolnosti, ktoré žijeme, vojna. To znamená nepriateľom pokoja je vojna! To znamená, my chceme žiť v pokoji, nechceme žiť v nenávisti, v hneve, v nepokoji, a my nemôžeme ako kresťania na zlo odpovedať zlom, na nenávisť odpovedať nenávisťou, tam, kde je terorizmus terorizmom. Tam, kde sa dejú veľmi zlé veci, a tragické, nemôžeme odpovedať zlom vo svojom srdci! A toto je dôležité víťazstvo. Víťazstvo, ktoré dáva Boh!
A žalmista nám hovorí: „Svoj zrak upieram na vrchy! Príde mi odtiaľ pomoc?“ To znamená, pomoc mi nepríde od vrchov, ale od Pána, ktorý stvoril nebo i zem!
A ten žalm, ktorý sme dnes čítali a spievali, 121. Skúste sa ho modliť vo chvíľach, keď strácate nádej! Keď je všetko tmavé v živote, keď nevidíte výsledok modlitby! Ale tam je tá spoľahlivosť Boha, oproti tomu sudcovi, ktorý je nespravodlivý, to znamená, úplne je skazený, nebojí sa ani Boha, nebojí sa ani ľudí, ale napriek tomu obráni vdovu! A o čo prosí vdova? Obráň ma, alebo iný preklad hovorí „pomsti ma“! Pomsti ma! Teda obháj ma, obháj moju nevinnosť!, obháj moje právo pred protivníkom! Znovu je tam to vyjadrenie, nepriateľ, protivník! Ten, ktorý mi číha na život. Ten, ktorý mi číha možno na môj majetok! Na moju česť! Na moju bezúhonnosť!
Dnes by sme, v dnešných časoch drahí moji mohli povedať, že kto nám číha na pravdu evanjelia, na hodnoty evanjelia? Kto tak rafinovane podsúva hodnoty, ktoré nie sú zlučiteľné s našou vierou a s našou morálkou?
Veď žalm 34. hovorí, 17. verš: „Spravodliví volali a Pán ich vyslyšal! To znamená, my voláme ako spravodliví a to volanie je za tých nespravodlivých! Aby aj tí nespravodliví boli obmäkčení a stali sa spravodlivými a stali sa bezúhonnými!
A to, čo ma veľmi inšpiruje, to čo ma veľmi povzbudzuje, je to pre mňa aj veľká zodpovednosť môjho kňazstva, pre všetkých. Apoštol Pavol v Liste Timotejovi hovorí, že: aby bol ako Boží človek dokonalý. Dokonalosť znamená veriť vo svätosť, to žiaľ znamená, my už dnes neveríme na svätosť. Aby bol dokonalý a pripravený na každé dobré dielo.
A v závere, aj nás kňazov hlavne platí, ako sv. Pavol zaprisaháva Timoteja: „Pred Ježišom Kristom ťa zaprisahávam, ktorý bude súdiť živých i mŕtvych, pre jeho príchod…“ Čiže jeho príchod je súdom pre človeka. Keď ten všeobecný súd, ktorý príde ale my sa pripravujeme na ten individuálny, na ten náš osobný súd. Hlásaj slovo, to, čo v dnešných časoch je veľmi potrebné, ba až nevyhnutné, aby sme nemlčali! My, predstavení, kňazi, duchovné autority, aby sme hlásali slovo, a toto je teraz tá najväčšia ťažkosť dnešnej doby, dnešnej spoločnosti, my nechceme mať problémy, my nechceme mať nepriateľa, ale my ho máme!
Viete, kresťan, ktorý sa snaží byť tolerantný voči zlu, tolerantný voči morálnym zvrátenostiam, tolerantný voči nepravde, lži, on nie je kresťan!
Veď apoštol ťa zaprisaháva, nielen kňazov, nielen Timoteja, ale aj všetkých kresťanov. „Hlásaj slovo, naliehaj, vhod, či nevhod!“ Či ťa príjmu, neprijmú, či tebou budú pohŕdať, alebo ťa budú akceptovať, alebo ťa budú prenasledovať! Budú ťa vláčiť pred vladárov, budú z teba, v dnešných časoch by sme mohli hovoriť, vyhlasovať ťa za človeka, ktorý nie je v súlade so spoločnosťou! To znamená, usvedčuj, karhaj, povzbudzuj, zo všetkou trpezlivosťou.
Drahí bratia a sestry, určite ste zaregistrovali teraz, čo sa deje u nás na Slovensku. Nielen tragická udalosť havárie človeka, ktorý zabil nevinných ľudí, ktorí čakali na autobusovej zastávke, ale v poslednom čase rezonuje v spoločnosti aj vražda dvoch členov LGBTI+ komunity a následné prudké až nenávistné reakcie voči kresťanom a konzervatívcom nás nútia reagovať.
Viete, čo je najdôležitejšie, čo si musíme všetci uvedomiť? Prečo je tu nenávisť voči kresťanom? Nedávno som čítal, že jeden kňaz, kdesi vo Francúzsku tankoval a zastal sa jednej ženy, bol oblečený v takom habite, nejaký rehoľník, a iný človek, nejaký Alžírčan ho zbil, a ublížil mu, lebo sa zastal tejto ženy, pretože to bolo v čase, keď ceny benzínu boli vysoké vo Francúzsku a vtedy boli plné benzínky, a tá žena, prečo táto žena má tankovať, veď on je pracujúci, on má prednosť…. A on tak zbil toho kňaza, že osem dní bol práceneschopný. A ten kňaz potom na sociálnych sieťach niekde to dal, zavesil to, a povedal: „Drahí bratia kňazi, Cirkev, pamätajte, už nie sme v Európe, ktorá je bezpečná pre kresťanov.“ Vidíte?! No nepriateľ, nepriateľ, ktorého máme milovať, nepriateľ, ktorého máme identifikovať, nepriateľ, voči ktorému máme prejavovať modlitbu, lásku, zvolávať Božie požehnanie, modliť sa za jeho obrátenie, atď.
A teraz si všimnime, ako sa dá udalosť, nad ktorou vyjadrujeme poľutovanie a úprimnú sústrasť obetiam, ako sa dá zneužiť na to, aby sa znovu šírila propaganda LGBTIQ? Pamätáte sa, ako žakovský farár, v časoch, keď bol Istanbulský dohovor, ako povedal jeden nádherný obraz. Istanbulský dohovor hovorí o tom, že chránime práva žien, ktoré sú týrané. Ale v podstate nejde o ochranu žien, na to máme zákony, určite nielen ženy, ale aj mužov treba chrániť proti násiliu! Ale išlo o to, a on povedal taký obraz, ako sanitka, ktorá prechádza cez vojnové pole a má kríž, (alebo teraz už má iný znak) a teraz prichádza k tým, ktorí sú zranení, alebo potrebujú pomoc a v tej sanitke sú teroristi, ktorí majú bombu a ktorí zabijú ďalších ľudí.
Áno, toto je nebezpečné. Čítate, keď ste na sociálnych sieťach, reagovala jedna organizácia, ktorá je za hodnoty, za rodiny a za ľudské práva, ktorá bola založená v Madride roku 2013, teda v Španielsku, Citizengo, a oni veľmi pekné myšlienky povedali, ktoré je potrebné počuť, bratia a sestry. Počuť nie preto, aby sme neboli nejako znovu tak ohlupovaní, lebo samozrejme že máme svoje zdravé videnie a vieme rozlišovať, ale aby sme videli za horizont, aby sme si uvedomovali, že nie je všetko také, viete, dnes hlavne mladí ľudia sa tak rozcitlivejú a veľakrát aj idú na tie pochody, aj teraz, keď bolo veľa ľudí v Bratislave, pretože nie všetci sú stúpencami LGBTI a možno niektorí sú takí neutrálni, lebo si povedia, veď ja nie som ani gay, ja nie som ani lesba, ja nie som ani homosexuál, ale prečo by títo ľudia nemali mať práva?
Pretože je to proti Božiemu poriadku! Lebo to je narušenie ľudskej spoločnosti.
Pretože tak, ako Amerika zamoruje terorizmom, zamoruje vlastne aj spôsobom života, nemorálnosťou, kde je úpadok a toto všetko prichádza tu. Kedy sme počuli na Slovensku, žeby bola streľba? A už teraz tie konšpirácie, či je to teroristický čin, či je to nenávistne ladené alebo podobne. To sa ešte ani nevie! Veď to ešte vyšetrovanie presne nedokázalo, a už hovoríme o nenávisti a jedna nenávisť, čiže nenávisť jedného človeka, nevieme v akom bol stave psychickom, v akej bol organizácii, prečo to urobil, a to vyvoláva nenávisť voči druhým! Keď tí, ktorí hovoria o nenávisti, prečo potom znovu reagujú nenávisťou? A toto je si myslím, bratia a sestry, stotožňujem sa s tým, že je veľmi potrebné si tak uvedomiť ten postoj, toho spravodlivého, ktorý volá k Pánovi.
Táto organizácia hovorí, že v prvom rade vyjadrujeme sústrasť, rodinám, obeti a prajeme skoré uzdravenie, aj zranenej žene. Nenávisťou, nenávistnou ideológiou motivovaná vražda je ohavný zločin, ktorý treba odsúdiť.
Základné pravidlo. Vražda, nezabiješ, jednoducho odsúdiť. A vyjadrujeme tiež poľutovanie nad tragickým príbehom mladého, nadaného človeka a vidíte, a toto je ten uhol, ktorý už nevidíme veľakrát ako kresťania, že my aj toho človeka, ktorý prepadol neonacizmu z tej rodiny, ktorá už je už odsúdená ako keby „na šibenicu“ a stal sa možno z neho terorista vraždiaci nevinných a spáchal samovraždu, vyjadrujeme poľutovanie nad tragickým príbehom tohoto človeka a tiež ho zverujeme do modlitby.
To znamená kresťanská láska ide ku všetkým ľuďom! Nemôžeme jedných milovať a druhých nenávidieť! Veď prví kresťania milovali aj svojich nepriateľov! A preto aj v tejto organizácii a malo by to byť aj v našich srdciach, že odmietame akúkoľvek formu násilia a nenávisti. A úmyselné zabitie nevinnej osoby, a teraz je dôležitá pravda, nielen týchto ľudí z komunity LGBTI, ale povedzme celú pravdu! Ochrana nevinnej osoby, úmyselné zabitie nevinnej osoby, tam si dajme do zátvorky, aj nenarodeného dieťaťa!!!
Sú stúpenci tejto komunity a obhajcovia politicky aj rovnocennými obhajcami nenarodeného života, alebo ľudí v starobe, aby ich uchránili pred eutanáziou? Alebo rovnako sa chránia aj prenasledovaní kresťania? Tieto teroristické činy akéhokoľvek druhu ostro odsudzujeme.
V druhom rade by sme sa chceli vymedziť voči neopodstatneným útokom na kresťanov a konzervatívcov, to znamená, že my nepatríme do kategórie, ktorí majú byť obviňovaní, že sme prispeli… Viete, to je ten pohon, ako bol na čarodejnice, ako sa to v niektorých mýtických filmoch, že teraz si predstavte, že Katolícka cirkev, kresťania a konzervatívni… Konzervativizmus, to je zmýšľanie ľudí, ktorí sa hlásia k tradičným hodnotám.
Hodnotám evanjelia, pravdy Ježiša Krista, že my tým, že im neumožňujeme rovnaké práva ako majú manželia, že my sme prispeli k tomuto nenávistnému činu. To je absurdum!
To znamená, že páchateľ sa vyhlasoval za ateistu a neonacistu, nenávidel židov, nenávidel LGBTI ľudí, pedofilov, bol presvedčený o nadradenosti bielej rasy, atď. Nebudem to viacej rozvíjať, stačí len toľko k tomu, aby sme poznali, že aký je životopis aj toho človeka. A kresťanstvo, konzervativizmus nesúhlasia s ideologickými požiadavkami LGBTI komunity, avšak nevyzývajú k nenávisti, ani k terorizmu.
Preto tento čin nemá nič spoločné s kresťanstvom, ani s konzervativizmom!
A po tretie, musíme byť obozretní, a teraz prichádzame k tej sanitke, k objaveniu toho, čo je skryté, čo môže byť zneužité pre budúcnosť. Musíme byť obozretní, pretože politici a aktivisti presadzujú gender ideológiu a vycítili príležitosť a budú chcieť z tragickej vraždy vyťažiť čo najviac. Viď vražda novinára Kuciaka a jeho priateľky. Hej, podobná situácia, vieme aká bola vtedy politická situácia a čo sme prežívali a v akom marazme sme boli politickom, nespravodlivosti. A dnes? Vojna na Ukrajine, ekonomická neistota, a znovu, ako hovorí žakovský farár, tá sanitka. Čo nám privezie?
Chceme dať hodnoty a páva tým, ktorým ich nemajú. A bratia, sestry, teraz poviem len jednu morálnu zásadu. Na to sú etici, na to sú lekári, ktorí o tom veľmi dobre vedia! O tom sa nedozvieme v televízii, ale o čo tu vlastne ide, keď hovoríme o tie zákony, ktoré by mali chrániť.
Povieme, aby nebolo násilie, ale za tým všetkým bude skryté čo? Snaha meniť definíciu manželstva v ústave, a to je bezprecedentný krok! My nemôžeme zostať hluchí a slepí! Pretože tu ide o našu budúcnosť.
Predstavte si, v Austrálii, bratia a sestry, biskupi sú za prijatie LGBTI na katolíckych školách! No a to je riadne silná káva, keď na Novom Zélande biskupi vydali smernicu o sexuálnej rôznosti pre katolícke školy! Hnutie LGBTI ocenilo podporu týchto osôb, ktorí majú „rodinný život v láske!“ A toto tu je naplánované aj na Slovensku! Tak, ako bol Istanbulský dohovor naplánovaný, toto je naplánované aj na Slovensku. A teraz to morálne hľadisko: zavádzať rôzne typy partnerstiev, presadiť adopcie detí, to znamená vziať dieťa z rodiny. Ak napríklad matka nezvláda svoju sociálnu situáciu, alebo je alkoholička, na drogách, nemá manželstvo v poriadku, jednoducho bude zákon, ktorý odoberie toto dieťa matke a dá ho tomuto páru rovnakého pohlavia. Schválenie prenajatia maternice, uzákonenie preoperovania z muža na ženu, alebo zo ženy na muža a je len otázkou času, kedy budú chcieť preoperovať a mrzačiť neplnoleté deti, ako sa to deje v Severnej Amerike. A tam sú to bežné veci.
A posledný bod, a tým zakončím tému, som mal pripravenú, ešte takú bohatšiu. Mali by sme dôkladne premýšľať nad dôsledkami toho, čo príde, z možných opatrení, zameraných proti šíreniu terorizmu. Na jednej strane, teroristický čin na Zámockej ulici, je obrovskou tragédiou. Avšak na strane druhej, by sme nemali zavádzať drastické zákony, ktoré budú hrubo zasahovať do súkromia občanov a porušovať slobodu slova.
Bratia, sestry, toto je na také rozjímanie a uvažovanie. To je pravda, to je realita, to čo sa deje. A my máme byť soľou zeme! A čo to znamená byť soľou zeme? To znamená, máme chrániť dobro, máme chrániť pravdu, máme chrániť svoje budúce generácie. Rodičia, zodpovední ľudia, politici, samospráva, ľudia dobrej vôle, veriaci, katolíci, protestanti, ateisti, agnostici, lebo deje sa to na celom svete. Aj v Afrike je boj o tieto veci. A preto nám dnešné Božie slovo hovorí: „Boh obráni svojich vyvolených, čo k nemu volajú!“ Ale len vtedy, ak budeme spravodliví a vo viere v Božiu moc a vo víťazstvo pravdy.
A teraz si povieme: Máme dôležitejšie témy, ako nakúpiť chlieb, ako sa postarať o financie svojich detí. Nesúhlasím! Toto sú najdôležitejšie témy! Pretože, aký chlieb budeš jesť, keď tvoj život bude od základu rozleptaný, zničený? Keď nebude pokoja, nebude rodín, nebude detí, nebude manželstiev, a keď nedaj Bože, zvrátenosť bude legalizovaná, hriech bude legalizovaný a dobro, spravodlivosť, čestnosť, bude výsmechom.
Nech nám Pán Boh pomáha, drahí moji a modlime sa, majme vždy ten zdravý rozum. Nepočúvajme všetko, čo počúvame v správach. Majme taký ten Boží filter. Rozlišujme a Pán Boh nám zjaví pravdu. A nikdy nebuďme plní nenávisti. Nikdy Cirkev, a touto vetou zakončím, nemá nenávisť voči osobám, ktorí sú takto zranení, a takto trpia! Nám to tak chcú vložiť do našich postojov. Ale my nemôžeme súhlasiť s hriechom! My musíme odsúdiť hriech! Ak to neurobíme, zvetrali sme, nie sme soľou zeme, nie sme svetlom sveta.
Pripravil: Anton Čulen