„Pani Plaváková, ja neviem, či by som Vás za tieto reči vo vytržení nazvala sukou, ako pán Huliak, ale ako žena, a ako matka mám veľký problém Vás akceptovať, nie že ako političku, ale vôbec ako ženu“
Progresívna poslankyňa Plaváková vyhlasuje, že neuznáva právo nenarodených detí na život, a diví sa, keď jej iní za to od srdca vynadajú. Poslanec Huliak ju za tieto vyjadrenia nazval sukou. Všetci však riešia len to, čo o nej pán poslanec Huliak povedal. Nik sa nepýta, čo jeho podráždenej reakcii predchádzalo.
Progresívna poslankyňa Plaváková sa v pléne Národnej rady vyjadrila nasledovne: „Plod nie je osobou, právne nie je subjektom práva, a preto nemá plod ani právo na život“.
No tak pani poslankyňa Plaváková z absolvovaným právnickým vzdelaním. Človek skutočne nemusí byť právnik, ani génius, aby vedel, že to, čo ste povedali je v prvom rade vrcholne neľudské. Ale keď už to mám povedať jazykom, ktorému vraj rozumiete, tak už aj každý študent prvého ročníka práva vie, že ľudský plod, nazývaný podľa rímskeho práva aj ako „nasciturus“, teda „ten, kto sa má narodiť“, požíva podľa našich zákonov mnoho práv. Keď už spomínam Starých Rimanov, tak dokonca aj tí si ľudský plod vážili natoľko, že ak sa napríklad dieťa narodilo žene, ktorá bola otrokyňou, bolo považované automaticky za slobodného Rímskeho občana, pretože ho nechceli viniť z hriechov jeho matky.
Rímsky právnik Paulus tvrdil, že kto je v lone matky, chráni sa tak, ako keby už bol na svete. Život plodu chráni aj základný zákon nášho štátu, Ústava Slovenskej republiky. V článku 15 (1) pani Plaváková, táto ústava hovorí: „Každý má právo na život. Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením“. Cítite ten rozdiel oproti vášmu vyjadreniu, že plod podľa vás nemá právo na život? Kto sa tu má vlastne a za čo komu ospravedlňovať?
Občiansky zákonník v paragrafe 7 hovorí: § 7 (1) „Spôsobilosť fyzickej osoby mať právo a povinnosti vzniká narodením. Túto spôsobilosť má aj počaté dieťa, ak sa narodí živé“. To znamená, pani poslankyňa, že ak sa dieťa narodí živé, bude aj nasciturus disponovať právnou spôsobilosťou, ide teda o podmienenú spôsobilosť. To dieťa, o ktorom vy hovoríte, že nemá právo na život, tak má napríklad aj právo dediť, hoc je ešte iba ľudským plodom. Plod v tele matky, je pani poslankyňa, zákonným dedičom dokonca rovnako, ako už narodené dieťa. A ja sa vôbec nedivím, že ste svojím vulgárnym vyjadrením rozohnili množstvo iných ľudí, a medzi nimi aj pána poslanca Huliaka.
Vaše nechutné vyjadrenie by som prirovnala až k rečiam podobným o holokauste. Boli to Starí Sparťania, ktorí nevyhovujúce, choré deti hádzali zo skál, a rovnako tak nimi sa inšpirovali fašisti (nacisti) pod vedením Hitlera, keď im nejaké deti nevyhovovali a nedávali im právo na život. Ešte raz, pani poslankyňa, aj ľudský plod požíva ochranu života našimi zákonmi od okamihu počatia je považovaný za plnohodnotný subjekt práva, za predpokladu, že sa narodí živý.
A vy, ak ste vraj aj niekedy študovali na právnickej fakulte, tak o tom Vašom vzdelaní silne pochybujem, nieto ešte o Vás, ako o žene, nositeľke života.
Pani Plaváková, ja neviem, či by som Vás za tieto reči vo vytržení nazvala sukou, ako pán Huliak, ale ako žena, a ako matka mám veľký problém Vás akceptovať, nie že ako političku, ale vôbec ako ženu. Od rána do večera máte plné ústa ochrany práv 72 pohlaví, na notebook si statočne nalepíte reklamy na dúhovú propagandu, ale počaté deti vo vašom ponímaní nemajú pre Vás ani len právo na život.
Vyjadrenia, aké ste použili, že nenarodené deti nemajú právo na život, nás zas a znova presviedčajú o tom, že progresívna ideológia, v podobe akej ju prezentujete nemá vôbec ďaleko od samotného fašizmu.
Rebeka Riabová
Pripravil: Anton Čulen
Krásne dievča krásne hovorilo.