Keď prišla istá žena na spoveď ku sv. Piovi z Pietralčiny, hneď ju sv. Pio poslal preč, lebo mala krátku sukňu.
Dal tým jasne najavo, že ona nie je pripravená na sv. zmierenia, lebo neľutuje ako je oblečená resp. že má nevhodnú-krátku sukňu, ktorá odhaľuje jej intímne miesta.
Mnohí kňazi toto v dnešnej dobe už ani neriešia a vyspovedajú takých ľudí aj bez toho, aby ich upozornili na nevhodné oblečenie. Takýmto rozhodnutím nie lenže osobu utvrdzujú v hriechu, ale dokonca profanizujú sv. spoveď a znesväcujú sväté …
Podobne je to aj so sv. prijímaním – ľudia, ktorí prichádzajú na sv. omšu, aby prijali Eucharistiu do rúk, sú ako ľudia, ktorí majú nevhodné oblečenie. Ak im kňaz podá sv. prijímanie do rúk, koná tak ako kňaz, ktorý dá rozhrešenie osobe s krátkou sukňou (s nevhodným oblečením).
V oboch prípadoch (sv. spoveď a sv. prijímanie) Boh dopúšťa znesvätenie a navonok sa zdá, že nič hrozné sa nedeje, lebo tak ako tí ľudia prišli do posvätného priestoru, tak aj odtiaľ odchádzajú. Navonok ako keby sa nič zlé nestalo, ale v skutočnosti sa prišli ešte viac utvrdiť vo svojom hriechu.
Takí ľudia potom nevidia svoj hriech; aj keď majú oči-nevidia svoj hriech; aj keď majú uši-nepočujú svoj hriech, lebo postojom kňaza si “uchlácholili” svoj postoj k svätým Sviatostiam; ako keby si “nazháňali ľudí, ktorí im šteklia uši a zakrývajú oči pred hriechom”.
Boh to dopúšťa, ale trest za hriech ostáva, pretože sa nie lenže z hriechu nevyspovedali, ale dokonca sa v ňom upevnili. Trest prichádza postupne, najprv v útlme svedomia, potom v podobe psychických a zdravotných problémoch, lebo Božie Slovo hovorí zrozumiteľne, že kto “je a pije telo Kristovo a pritom neposudzuje svoje hriechy, ten si je a pije svoje odsudenie… preto je medzi veriacimi mnoho chorých”.
Foto zdroj: Internet