SVADBY A KOSTOLY sú podľa mnohých miesta, kde hrozí najväčšie riziko nákazy vírusom. Naozaj?
A čo tak hypermarkety? Denne sa tam premelú tisíce ľudí. Každý chytá tovar a vracia ho naspäť do regálov. Košíky, vozíky, úchytky pri pečive – všade sa človek dotýka rukami. Nehovoriac o tom, že hypermarkety sú často otvorené viac ako 16 hodín, zatiaľ čo kostoly slúžia 1-3 sv. omše denne, čo je spolu možno do 1000 ľudí a čas, kedy sú ľudia spolu a takmer sa nehýbu, je najviac 3 hodiny počas celého dňa.
A čo tak diskotéky, puby, reštaurácie, pivárne, vinárne?
Tam nehrozí potenciálne rovnaké, ba aj vyššie riziko ako na svadbách či v kostoloch? Veď sa podávajú jedlá a nápoje, pri ktorých ľudia nepoužívajú rúška. Mnohé prevádzky majú v jednom čase v priestoroch omnoho viac ľudí ako je na celej omši. A všetci sú bez rúška, kým v kostoloch veriaci rúška disciplinovane nosia, hoci sa dodržiavajú veľké rozostupy medzi spolusediacimi. Zjesť celé jedlo, prípadne vypiť celú cisternu piva počas jednej hodiny je menej nebezpečné ako prijať eucharistiu do úst? Akým spôsobom nakazím druhého človeka, ak otvorím ústa a príjmem eucharistiu za 1-2 sekundy?
Príkladov by sa dalo menovať xy: vlaky, autobusy, metrá, stanice, obchodné domy, športoviská, pracoviská, akékoľvek uzavreté priestory…. akékoľvek….tak prečo sa dookola omieľajú len kostoly a svadobné sály?
Prečo by mal diabol úmysel zrušiť alebo čo najviac obmedziť svadby?
No, možno aby sa ľudia nevydávali, neženili. Aby žili v napätí, prípadne sa silno udomácnil názor v spoločnosti, že „možno by sme mali počkať“, veď chceme mať predsa TOP svadbu. Tak radšej počkajme a vezmime sa, keď bude pokojnejšie obdobie. A nakoniec možno ani k svadbe nedôjde a diabol sa môže tešiť z úspechu.
Prečo by mal diabol úmysel zrušiť sv. omše alebo ich čo najviac obmedziť?
No, možno preto, aby sa ľudia čo najviac separovali od kostola. Aby začal byť kostol vnímaný ako nebezpečné miesto. Nie miesto plné nádeje, viery a spoločenstva. Možno chce diabol, aby ľudia nemali nádej a boli oslabení. Aby nadobudli dojem, že omša cez obrazovku postačuje a stačí aj duchovné príjímanie. Mnohí svätí hovoria, že jedna plná účasť na sv. omši počas života má omnoho väčší význam ako všetky sväté omše, ktoré budú za neho odslúžené po smrti. Jedna jediná svätá omša!
Počas sv. omše je v kostole prítomné celé nebo. Tým pádom sú veriaci tiež počas tej jednej hodiny v nebi a môžu obsiahnuť mnohé milosti, vrátane samotného Ježiša Krista. Počas sv. omše môže človek načerpať nové sily, povzbudiť sa, oživiť svojho ducha a prijať mnohé duchovné dary. Čím dlhšie človek do kostola nepríde, tým menej duchovných dobier prijme a skôr či neskôr bude oslabený. A to diablovi bezpochyby veľmi vyhovuje.
Prečo by mal diabol záujem zneuctiť, prípadne čo najviac obmedziť eucharistiu?
No, možno, preto, aby ľudia nemali možnosť zjednotiť sa s Kristom. V samotnej eucharistii je celý zdroj života. Pre veriaceho človeka je to alfa a omega všetkého. Je to jeho základný pokrm, na ktorom je závislý život jeho duše. Čím menej bude človek prijímať Krista, tým vzdialenejší vzťah s Kristom bude mať. Prijať eucharistiu znamená zjednotiť sa s Kristom. A Kristus je prameň večného života. Diabol vie, že ak zničí, prípadne, obmedzí, či znesvätí eucharistiu, tak najviac oslabí ľudí. Človek bez eucharistie je omnoho viac náchylný k útokom Zlého.
Prečo by chcel diabol zamedziť spoločnú účasť na svätej omši a obmedziť sväté omše na čo najmenší možný čas a pre čo najmenší počet ľudí? No, možno preto, aby sa rozštiepilo spoločenstvo veriacich. Dobre vieme, že v jednote je sila a jednota veriacich zvaná cirkev je najväčšou silou. Každý, kto bol niekedy na odpustovej slávnosti, na púti alebo inej duchovnej akcii, kde sa ľudia modlili, vie, aká ohromná duchovná energia prúdi na danom mieste. Človek sa vracia z takéhoto miesta ako vymenený. Ako pokropený živou vodou. Naplnený. Znovuzrodený. To isté aj pri svätých omšiach, kde je čo najviac ľudí. Skupinová modlitba, spevy, žalmy – to všetko pôsobí blahodarne pre celé spoločenstvo. Človek, ktorý sa modlí sám a je izolovaný, je omnoho viac napádaný zlým duchom ako človek, ktorý je súčasťou spoločenstva.
Prečo by chcel diabol čo najviac zdiskreditovať Cirkev cez neustále podsúvanie informácií, že v kostole hrozí najväčšie riziko nákazy?
No, možno preto, lebo toto čo sa tu teraz deje, sa mu perfektne hodí do karát. Toto je tá správna chvíľa, ako pod zámienkou ochrany zdravia paralyzovať ľudí. Aby sa vytvoril dojem, že KOSTOLY a TEDA SPOLOČENSTVO VERIACICH sú skupina ľudí, ktorá najviac ohrozuje kolektívnu bezpečnosť a imunitu. Takto podprahovo sa vytvárajú ešte väčšie trhliny medzi veriacimi a ateistami. Možno diabol chce, aby sa u neveriacich ešte viac zakorenil ich blud a tak privádzal stále viac duší do zatratenia. A deje sa to práve teraz, kedy Cirkev chce byť misionárska. Púte do Medjugoria, Fatimy, Lurdov, ale aj regionálne púte – Gaboltov, Šaštín, Litmanová atď. – všetko buď zastavené, alebo obmedzené do určitého počtu ľudí a za určitých podmienok….. prečo asi?
Žeby diabol nechcel, aby sa ľudia na týchto miestach stretávali? Lebo ako som spomínal vyššie, na týchto miestach za ich „bežných prevádzkových podmienok“ môže prísť toľko milosti, že diabol musí plakať. Počas jednej púte sa nahromadí toľko duchovnej energie a je zoslaných toľko milostí z nebies, že to ľudia nikdy nemôžu nasiaknuť ani 24 hodinovým pozeraním duchovných prednášok na you tube. Sila a história daných miest je veľmi silná. Človek môže žiť 50 rokov rovnako a stačí 7 dní v Medjugorí a zmení sa mu celý život. Svedectiev o obrátení je nepreberné množstvo. Zlý to vie, preto urobí všetko preto, aby rozdrobil Cirkev.
Zdá sa to iba mne, alebo toto čo sa deje je ÚTOK SATANA NA CIRKEV, EUCHARISTIU, MANŽELSTVO, VERIACICH… alebo je to všetko len náhoda?
Ospravedlňujem sa za gramatické chyby, ale písal som to na jeden nádych, lebo mi tieto veci už dlho ležali na srdci. Je to čisto len môj súkromný názor a úvaha. Každý nech si urobí ten svoj. Ale prosím, ľudia, rozmýšľajte a nedajte sa paralyzovať strachom, že nejaký vírus, či akákoľvek iná choroba je to najnebezpečnejšie a najnaliehavejšie, čomu by sa naša myseľ mala venovať. Nie je to tak. Najnebezpečnejší pre človeka je hriech a riziko, že zomrie v ťažkom hriechu. Najnutnejšou potrebou človeka je vzťah s Kristom. Všetko ostatné je druhoradé a mnohé z toho, o čom sa hovorí ako o veľmi dôležitom a nevyhnutnom pre život – to je len márnosť. Čo má človek z fyzického zdravia, ak bude jeho duch mŕtvy?!
Homza Peťo
(Poznámka AZN: Redakčne upravené)