„Ak pán Pastirčák popiera túto evidentnú skutočnosť vo Svätom písme, tak sa ukazuje, ako človek, ktorý nepozná Sväté písmo.“
Veľadôstojný pán farár Štefan Mordel,
prepísal som časť relácie z archívu RTVS Do kríža, kde o.i. D. Pastirčák vyjadruje svoju definíciu prikázania NEZOSMILNÍŠ takto: „No tak nebudeš používať sexuálne spolužitie mimo zväzku lásky“. Teda nie manželstvo, ale zväzok lásky. Niekto má lásku aj k peniazom, už média priniesli správu o zväzkoch „lásky“ z neživou vecou (lietadlo, luster).
A. Čulen: Je zväzok lásky a manželstvo to isté?
Doc. ThDr. Štefan Mordel: Vážený pán Anton!
Obrátili ste sa na mňa s prosbou, aby som sa vyjadril k výpovediam Daniela Pastirčáka ohľadom 6. prikázania a tiež aj jeho tvrdenie, že v biblických mestách Sodoma a Gomora nešlo o homosexualitu. Pán Pastirčák je protestantský pastor a jeho názory sú tak uletené, že aj mnohí jeho evanjelickí kolegovia s ním nemôžu súhlasiť.
Ku prvej otázke by som uviedol nasledovné: príkaz nezosmilníš sa týka sexuálneho života mimo manželstva. Definícia, ktorú doslovne uvádza takto; „nebudeš používať sexuálne spolužitie mimo zväzku lásky“. Je to výmysel modernistických teológov, ktorí relativizujú toto Božie prikázanie, aby sa prispôsobili duchu doby, ktorá je poznačená pansexuálnou revolúciou, ktorá vyvrcholila v roku 1968 v Spojených štátoch a západných krajinách Európy.
Definícia, ktorú uvádza Pastirčák je zavádzajúca a nielenže nepresná, ale výslovne falošná. Manželstvo je predsa zväzkom lásky. Ale on výslovne manželstvo nespomína, aby dal svojej definícii širší rozmer; čiže keď má človek dobrý vzťah k druhej osobe, páči sa mu a má ju rád, potom ich intímny vzťah nie je hriechom, lebo oni sú spojení zväzkom lásky. Skutočnosť, že tento zväzok lásky muža a ženy je potrebné aj potvrdiť pred kompetentným zástupcom Cirkvi, alebo spoločnosti, až potom sa stáva ich vzťah zväzkom lásky. Takéto tvrdenie, že pre intímny vzťah stačí iba láska, je propagandistické tvrdenie, ktoré nezodpovedá ani biblickému, ani morálnemu pohľadu a v zmysle týchto náhľadov možno už všetko označiť za „zväzok lásky“, čo je samo o sebe absurditou.
Katechizmus Katolíckej cirkvi (KKC) – Šieste Božie prikázanie: Nezosmilníš
A. Čulen: Spochybňuje aj to, že v Sodome a Gomore išlo o hriech sodomie – homosexualitu. Citujem: „Ja si myslím, že napríklad Sodoma a Gomora, príbeh Sodomy a Gomory vôbec nehovorí o homosexualite, keď si vezmeme ten text“. Hovorí Písmo sväté o tom, že Sodoma a Gomora bola zničená pre ohavnosť – hriech homosexuality- sodomie?
Doc. ThDr. Štefan Mordel: Druhá otázka týkajúca sa Pastirčákovho tvrdenia, že v Sodome a Gomore sa nejednalo o homosexualitu, pričom sa odvoláva na „tento text“, ktorý však vôbec necituje. Ale predsa v knihe Genezis v 19. kapitole sa hovorí o dvoch anjeloch, Božích posloch, ktorí prišli ku Lotovi a ten ich pozval do svojho domu na nocľah. A ďalej vo verši 5. sa hovorí, že mužovia Sodomy obkolesili Lotov dom a žiadali ho, aby im mužov vydal; Doslovne sa uvádza toto: „Kde sú mužovia, čo prišli dnes večer k tebe? Priveď ich k nám, aby sme s nimi obcovali! Tu Lot vyšiel k nim predo dvere, zavrel dvere za sebou a povedal im: Bratia moji, nože nerobte hriech…“ (Gn 19, 1-11). Kto si prečíta túto stať zo SZ, tak na prvý pohľad pochopí, že tu išlo o homosexualitu. Výslovne sa o tejto skutočnosti hovorí. Takže ak pán Pastirčák popiera túto evidentnú skutočnosť vo Svätom písme, tak sa ukazuje, ako človek, ktorý nepozná Sväté písmo.
Myslím si, že rozoberať tieto otázky podrobnejšie nemá zmysel, pretože tí, ktorí sa zapredali tejto novodobej ideológii, nie sú schopní prijať žiadne racionálne argumenty. Hovorím to s úctou a rešpektom aj voči nim, ale je pre mňa nepochopiteľné, že niekto dokáže popierať takéto evidentné skutočnosti. Tieto tzv. moderné názory nie je nič iné ako súčasť neomarxistickej kultúrnej revolúcie, ktorá sa usiluje, a to veľmi agresívne, o kultúrnu a duchovnú premenu sveta.
Aspoň toľko k týmto predmetným otázkam.
Srdečne a s úctou
Štefan Mordel
Veľadôstojný pán farár, veľmi pekne Vám ďakujem za Vaše odpovede na moje otázky.
Boh Vás žehnaj. A. Čulen