Richard Rybníček, známy trenčiansky primátor včera znova šokoval katolícky svet. Nešokoval ho prvý krát. Nezabudnime, že počas tzv. pandémie Covidu sa zaskvel pred svetom, keď zakázal v Trenčíne konanie bohoslužieb a pasoval sa do úlohy ochrancu života.
Tentokrát sa vyjadril k dianiu na Gymnáziu Ľudovíta Štúra, kde sa mala konať dúhová spomienka na obete teplárne. Samozrejme problémom nie je spomienka na tragickú smrť dvoch mladých ľudí. Problémom je propagovanie dúhovej ideológie.
V rozhovore pre denník jemu blízky – Postoj (dodajme že je to druhý rozhovor za dva roky) Rybníček položil dúhovú vlajku na rovinu kríža, tvrdiac, že tak isto ako zastáva dúhovú vlajku, tak isto by sa zastal kríža, keby na neho niekto útočil. Zrejme nie je potrebné vysvetľovať, že kladenie najdôležitejšieho symbolu kresťanstva so symbolom homosexuálnej ideológie na jednu rovinu je úplne mimo.
Zrejme vzhľadom na svoje povinnosti pán primátor nemá čas študovať knihy a literatúru, aby si naštudoval čo to ideológia LGBT je a odkiaľ pochádza, prípadne aké sú jej ciele. Ak by si ho predsa len našiel, odporúčam mu knihu Obraňujeme vyšší zákon z dielne amerických autorov.
Svojím konaním zároveň nahnal vietor do plachiet slovenskej liberálno-mediálnej propagandy, kedy pristúpil na argument, že páchateľ pri teplárni konal z nenávisti k LGBT komunite. Mal by si prečítať manifest páchateľa a ak je to pre neho obsiahly materiál a znova jeho primátorské povinnosti mu to nedovolia, aspoň dnes znovu publikovaný článok a jeho zhrnutie od nikoho iného, než bývalého ministra vnútra, Vladimíra Palka na denníku Štandard. Zistil by, že jednoznačne motívy páchateľa boli rôzne, avšak nie nenávisť k LGBT komunite. Liberálne médiá len znovu poukázali svojimi článkami na to, ako ich mašinéria funguje. Podsúvať svoje ideologické názory verejnosti až do bodu, kedy ich bude brať každý, alebo aspoň zmanipulovaná väčšina za samozrejmé.
Rybníček zároveň pohoršene dodáva, že „akoby sme mohli mať strach z názorov študentov strednej školy ?“ Znovu mu poprajme aby si, keď mu to jeho náročné povinnosti dovolia preštudoval trošku literatúry. Napríklad knihu Bena Shapira – mimochodom židovského autora s názvom „Brainwashing“, kde by sa dočítal ako sú dnes nie len stredoškolskí ale aj zrelší vysokoškoláci manipulovaní prostredníctvom rozličných ideologických prednášok na tých najprestížnejších univerzitách. Ak by pre neho prečítanie jednej knihy bolo veľa, nech si pozrie aspoň niekoľko dobrých videí od Denisa Pragera na tú istú tému, mimochodom tiež žida. Alebo nech si prečíta na mojom webe komentár prof. De Matteiho o tom, ako Islamský svet šíri svoju propagandu na tých najlepších univerzitách západného sveta prostredníctvom finančného lobingu.
Pán primátor sa stal zrejme bohom sám sebe, keď po jeho siláckych slovách počas Covidu na adresu Cirkvi o ktorej povedal, že sa asi za jeho zákaz bohoslužieb bude hnevať, zaskvel aj názorom, že keby mohol, zakázal by aj pohyb medzi jednotlivými okresmi. Podobné názory by sa dočítal, keby mu to jeho čas umožňoval u filozofov, z ktorých čerpal svojho času aj Adolf Hitler, napríklad u Martina Heideggera.
To, že pán Rybníček je referenčným bodom sám sebe zaklincoval tvrdením, že dôležité je čo hovorí jeho svedomie a jeho viera v Boha. Týmto argumentom v zmienenom rozhovore zdôvodnil svoju podporu dúhovej propagandy. Takže podľa neho mu to schvaľuje aj Boh aj jeho viera. Okrem čítania katechizmu katolíckej Cirkvi mu môžeme odporučiť znova útlejšiu verziu- aspoň jeho kompendium. Tam by sa taktiež dočítal, že svedomie každého človeka musí byť formované podľa univerzálne platných právd a nie je možné ospravedlňovať vlastným svedomím konanie, ktoré je v rozpore s Božími prikázaniami.
Stretávame sa v tomto prípade, tentokrát už v Slovenskom kontexte s prípadom, kedy popredný politik, prezentujúci seba ako veriaceho katolíka popiera základné princípy katolíckej viery a hlása názory v rozpore s jej učením. Spomeňme si, ako odvážne konali americkí biskupi, ktorí odopreli možnosť prijímania prezidentovi Bidenovi, ktorý verejne obhajuje potraty. Biskupi tak jednoducho aplikovali v Amerike to, čo im prikazuje kánonické právo a totiž, že nie je možné podanie svätého prijímania človeku, ktorý budí verejné pohoršenie, alebo hlása názory v rozpore s jeho vierou.
Viac štúdia, zvlášť katechizmu katolíckej Cirkvi je na osoh každému jednému z nás, a tak ho možno odporučiť aj pánovi Rybníčkovi. V tom prípade by nehovoril veci bez ladu a skladu. Žeby bola náhoda že tak nazval aj svoju kapelu?
o. Lubomír Urbančok