
Lunterovo predvolebné ťaženie viedla agentúra, ktorá režírovala prezidentskú kampaň Kisku
Kampaň mediálne favorizovaného kandidáta na predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja, podnikateľa Jána Luntera viedla bratislavská agentúra Komplot Advertising.
Pred prezidentskými voľbami v roku 2014 rovnaká agentúra pracovala pre vtedajšieho kandidáta na prezidenta Andreja Kisku. Komplot Advertising sa okrem iných reklamných aktivít zameriava na realizáciu vysokorozpočtových predvolebných kampaní politických subjektov a jednotlivcov z pravicovo-liberálneho spektra.
V minulosti sa podieľala aj na kampaniach SDKÚ, KDH, Mostu-Híd či Martina Bútoru, bývalého veľvyslanca SR v USA, súčasného poradcu Andreja Kisku a autora Kiskových prejavov, všeobecne považovaného za sivú eminenciu Prezidentského paláca. Pred nedávnymi parlamentnými voľbami v Česku viedla aj kampaň strany ODS.
Kandidát na prezidenta Martin Bútora sa s dôverou obrátil na agentúru Komplot Advertising. Keď sa do Prezidentského paláca nedostal dvermi, za pomoci Kisku vošiel oknom.
Komplot Advertising vedú Adam Znášik a Peter Hajdin, ktorí podľa informácií časopisu Zem & Vek vytvárajú aj obsah morbídno-nihilistickej stránky Zomri Official a jej facebookovej podoby Zomri. “Stránka Zomri so 60-tisícovým dosahom sústavne beztrestne porušuje všetky pravidlá a všetky hranice morálky a etiky, počnúc hanobením národa, náboženstiev, rás až po vytipovaných jednotlivcov s cieľom mediálne ich lynčovať,” píše sa v článku Zeme & Veku s názvom Zomri – stoka slovenského internetu.
“Po smrti Štefana Nosáľa pribudla na stránke fotka Miroslava Nogu s nápisom R.I.P. Štefan Nosáľ. Niektorým ľuďom nedajú pokoj ani po smrti – príkladom je Martina Chovancová alebo Iveta Bartošová, ktoré sa bežne objavujú vo fotomontážach.
Ďalším terčom permanentného šikanovania je herečka Zdena Studenková alebo spevák Jožo Ráž, ktorému pravidelne želajú smrť. Počas Veľkej noci stránka zobrazovala Ježiša Krista v tých najodpornejších pornografických kontextoch,” dodáva autor článku.
Neverte tomu, že voľby vyhrávajú marketingoví mágovia
Rozhovor s Adamom Znášikom, ktorý práve dokončil kampaň pre Jána Luntera a v českých parlamentných voľbách pre ODS. V minulosti robil ako marketér kampane pre SDKÚ, v roku 2014 bol pri víťaznej prezidentskej kampani Andreja Kisku, v posledných parlamentných voľbách pracoval pre Bugárov Most-Híd. S agentúrou Komplot Advertising, ktorej je spolumajiteľom, má práve za sebou dve úspešné kampane, v českých parlamentných voľbách pomohli k druhému miestu ODS, v našich župných voľbách robili kampaň pre Jána Luntera, ktorý napokon s obrovským náskokom zdolal Mariana Kotlebu. Adam Znášik v rozhovore pre Postoj hovorí aj o vplyve marketingu na volebný úspech, či je postupný prepad Smeru nezvratný a čo všetko spravil s voľbami facebook.
Tieto župné voľby boli opäť dobrou príležitosťou pre spindoktorov a politických marketérov pozrieť sa, čo funguje a čo nie. Vy ste v tomto zaujímavý prípad: Jozef Uhler, ktorému ste robili kampaň v Bratislavskom kraji, utrpel s dvomi percentami fiasko, Ján Lunter zas v Banskej Bystrici dosiahol takmer 50 percent. Vy už asi presne viete, čo to znamená mať po voľbách zmiešané pocity.
(Úsmev.) Nie sú až také zmiešané, prevažujú skôr pozitívne, pretože v prípade Joža Uhlera sme vedeli už skôr, že v župných voľbách to nebude stačiť. Preto sme sa v závere sústredili na jeho kampaň vo veľkom petržalskom obvode, kde bol s prehľadom zvolený za poslanca.
To bola teda dosť nákladná kampaň na poslanca…
Iste, ale už začiatkom septembra nám bolo jasné, že pri bratislavských voľbách na župana nemáme šancu.
Na základe čoho vám to bolo jasné? Ľudia sa v tomto kraji rozhodovali na poslednú chvíľu, nečakane dobrý výsledok dosiahol Ján Mrva.
To všetko veľmi závisí od mnohých faktorov, od konkrétneho kandidáta a jeho organickej podpory. Rudolf Kusý, starosta Nového mesta, mal svoju prirodzenú bázu, na rozdiel od Uhlera, ktorý je vicestarostom v malých Jarovciach. Náš kandidát nemal za sebou ani takú skupinu dobrovoľných podporovateľov ako Ján Mrva, ktorý sa opieral o kresťanské zázemie a dosiahol fantastický výsledok. A Uhlerovi tiež chýbala stranícka podpora, akú mal Juraj Droba. Tým, že sa v septembri nedostal do jedného balíka s prieskumovými favoritmi, zmizol z médií a ľuďom sa skrátka stratil z mapy.
Prečo ste potom do toho išli?
S Jožom sa dlho poznáme, sme kamaráti, takže to bol jeden dôvod. Chceli sme tiež zistiť, či sa to dá spraviť takto z nuly, takže už vieme, že to vôbec nie je také jednoduché.
V Banskobystrickom kraji sa vám, naopak, podarilo s obrovským náskokom vyhrať nad Kotlebom. Ľudia ako vy, ktorí majú k dispozícii rôzne dáta aj informácie z terénu, už pred zatvorením volebných miestností cítia, že sa blíži veľké víťazstvo ich kandidáta?
Nie, necítil som vôbec nič, len istú nervozitu.
Teda aj v deň volieb ste boli rovnako bezradný ako my ostatní?
S akýmikoľvek odhadmi je to pre nás čoraz horšie, pretože veľmi pribúda nerozhodnutých voličov. Či už to boli české parlamentné voľby, alebo teraz župné, stále platilo, že sa to nejako skrútilo až v posledných dňoch. Dobrým príkladom bola Bratislava, tam ešte deň pred voľbami obrovské množstvo ľudí riešilo, koho voliť.
Krátené: Celý článok TU: https://www.postoj.sk/28162/neverte-tomu-ze-volby-vyhravaju-marketingovi-magovia
Z diskusie:
Pán Hanus, Akí sú to ľudia v agentúre Komplot, keď si v kancelárii dajú zarámovať : Ľuďom j.b. (V rámiku nie sú bodky) Písal o nich pán Kapusta na blogu: http://blog.hlavnespravy.sk/2319/lunterovo-predvolebne-tazenie-viedla-agentura-ktora-rezirovala-prezidentsku-kampan-kisku/ Hovorí to o ich mentálnej a morálnej výbave veľa. Neviem, či by ma zaujímal ich názor ako novinára a pridával rozhovor s nimi na konzervatívny denník. A keď je pravda ich prepojenie na stranku www.zomriofficial.sk, tak by stálo za to spraviť ďalší rozhovor. Len neviem či bude publikovateľný, aby to nebolo propaganda na morálnu a etickú žumpu.
„Česi majú tradíciu vlastného štátu už od stredoveku, sami sa iste považujú za kultúrnejší národ než sú ich susedia na východe“ – a týmto, pán Hanus, ste chceli povedať čo ? Že Slováci sú nekultúrne hovadá, na ktoré sa Česi majú pozerať zvrchu ? Adam Znášik je aj autor morbídnej stránky Zomri. http://www.zomriofficial.sk… To čo robí zomri sk je nemorálne. Vidím, že pán Hanus s tým nemá najmenší problém. Nemá výhradu svedomia. Napríklad s týmto http://www.zomriofficial.sk/?s=Vianoce, http://www.zomriofficial.sk/?s=Je%C5%BEi%C5%A1