Dobrý deň,
Som obyčajný človek, žijem život jednoduchým spôsobom, nemám ani som nikdy nemal televízor ani rádio, vyštudoval som matematiku, pracoval som pri počítačoch a aj ako starosta, nakoniec ako učiteľ, oženil som sa ako 40 ročný, mám 3 študujúcich synov a už som dôchodca.
Mám svoj notebook a platím si aj internet, takže môžem sa brodiť záplavou informácií o dianí vo svete. Necítim sa kompetentný posudzovať dianie vo svete a v cirkvi, ale považujem za slušné povedať svoj názor ak ma oň niekto žiada.
Občas si pozriem aj spravodajstvo Aliancie za nedeľu, ktoré by som pre dnešnú dobu ocenil. Čo sa týka koronavírusu pripadá mi to komediálne kocúrkovo, alebo po genderi pokračujúci prejav hlúposti svetových oligarchov nemajúcej konca, číhajucej odstrániť historicky overené hodnoty. Nie som virológ ale fyzikálne si viem predstaviť prenos vírusu vetrom komármi, muchami atď. aj bez pohybu.
Najvyššia hodnota je život. Bez neho niet o čom hovoriť. Ďalšie hodnoty sa odvíjajú z potrieb harmonického rozvoja všetkého živého. Ak si všímam opatrenia v zdravotníctve, ktoré podľa môjho sledovania zarezonovali takmer po celom svete (odzrkadľuje to, že už je tu nastolená jedna svetovláda), tak z nich sa nerysuje snaha zachrániť čo najviac ľudských životov, ale ľahostajnosť cez postrach korony neošetriť a nechať utratiť životy s odvrátiteľnymi nemocami a tých ako som sa dozvedel štatistiky bolo značne viac. Tiež si myslím, že vyvolanie migračnej vlny na Európu bolo umelé svetovládnymi oligarchami, ktorí nenávidia kresťanskú morálku a zdá sa, že zasiahli až do vedenia katolíckej cirkvi kde odstavili z verejného pôsobenia pápeža Benedikta XVI. i ďalších horlivých kresťanských hodnostárov a dosiahli postupne lojálnosť cirkvi k svetskej moci.
Tak mi pripadá, že Vatikán prestal šíriť a upevňovať iba kresťanskú morálku, ale skĺzol k podceňovaniu kresťanskej morálky a jej zrovnávaniu s protichodnými náboženstvami u ktorých je mnohoženstvo, násilie a brutality- nezlučiteľnosť s kresťanstvom. Preto si cením kardinálov, biskupov a kňazov, ktorí horlivo bránia tradičné hodnoty kresťanskej viery a učia poslušnosti Bohu životom podľa desatora a nie poslušnosti Cirkvi podriadenej svetskej moci. Veľmi si vážim vyjadrenia biskupa J. Oroscha, ktorý bráni kresťanstvo, ľudské životy a ich slobodu a poukazuje na povrchnosť a protichodnosť opatrení svetskej moci.
Naopak bolí ma opatrenie vydané biskupom S. Zvolenským ktoré zamedzuje podľa mňa najhygienickejšie a prakticky najvhodnejšie podávanie svätého prijímania počas omše do úst a nahrádza ho nehygienickým pre prijímajucich podávaním do rúk a možnosťou prijímania do úst po sv. omši pričom hostia sa s namáčanych prstov kňaza v dezinfekčnom prostriedku ovlažuje dezinfekčným prostriedkom-jedom, čo môže pri pravidelnom požívaní mať nepriaznivé následky na zdraví prijímajúceho.
Pripadá mi to ako keby pánovi biskupovi S. Zvolenskému nezáležalo na zverených veriacich ani na dôstojnosti slávenia svätej omše, ale na tom aby bol čačaný pred vrchnosťou, ktorej aj ja ako jednoduchý človek by som chcel vyčítať bezbrehé bezpracné obohacovanie sa na úkor spoločnosti, smiešne prenasledovanie za názor za použitie čísla, za poukazovanie na klamstvá a odkrývanie právd o histórii, násilné pretláčanie gender ideológie, podriadenie našich zákonov zákonom Únie, nespravodlivosť našich zákonov – o potratoch, o poľovníctve, o ochrane zvierat ohrozujúcich život a živobytie človeka, o evidencii na katastroch, o dotáciách, o výučbe na školách, o extrémizme, o antisemitizme, o exekúciách, o životnom prostredí, o poplatku RTVS, o odmene strany za úspech vo voľbách.
Tieto zákony páchajú krivdu bezmocným. Je tu na jednej strane poľovačka a zastrašovanie tých, ktorí uverejnia názor alebo fakt nepáčiaci sa vrchnosti a na druhej strane podpora toho čo škodí spoločnosti historické klamstvá, zosmiešňovanie poctivosti, vernosti, národného cítenia, voľné šírenie agresivity cez počítačové hry, pripisovanie významu v skutočnosti bezvýznamným udalostiam konajúcim sa na úkor pracujúcich ako sú športové výsledky, podpora kultúrnych inštitúcií a inštitúcií tretieho sektora rozkladajúcich mravnosť a ochranu života.
Na záver myslím si, že je čo naprávať aby sme napredovali v slobodnom budovaní radostného a spokojného života všetkých ľudí dobrej vôle a preto treba dávať podnety. Buďme verní Bohu a jeho Desatoru na ktorom stojí všeobecné dobro spoločnosti a nie boháčom a mocipánom zaslepeným bohatstvom a rozkošami, páchajucim krivdu a zotročovanie bezmocných.
A. H.